برای اولین بار در مبارکه؛

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، عصر امروز عمل آرتروسکوپی زانو برای اولین بار در بیمارستان محمد رسول الله(ص) شهرستان مبارکه انجام شد.

آرتروسکوپی یک عمل جراحی رایج است که در آن مفصل (آرترو) با استفاده از یک دوربین کوچک  مشاهده می شود (اسکوپی). آرتروسکوپی زانو به جراح زانو، پزشکان و متخصصان دیدی از داخل زانو می دهد. این موضوع به تشخیص و درمان مشکلات زانو کمک می کند.

پیشرفت های فناوری باعث به وجود آمدن صفحه های نمایشگر و دوربین های با کیفیت بالا شده است. این موضوع آرتروسکوپی زانو را یک ابزار بسیار موثر برای درمان مشکلات زانو کرده است و بر اساس نظر انجمنی در آمریکا، بیش از 4 میلیون آرتروسکوپی زانو هر سال در جهان انجام می شود.

بیشتر مردم تصور می کنند که آرتروسکوپی بیشتر برای ورزشکاران استفاده می شود، اما آرتروسکوپی زانو در بسیاری از بیماری ها میتواند باعث راحت شدن شیوه جراحی شود، همچنین بیمار درد کمتری را پس از جراحی تجربه می کند و زمان ریکاوری کمتری خواهد شد.

معمولا بیمار در همان روز یا روز پس از جراحی آرتروسکوپی از بیمارستان مرخص می شود و در بسیاری از موارد بیمار پس از گذشت چند روز به سر کار خود بر خواهد می گردد. دوره نقاهت کمتر، برش کوچکتر، کاهش واکنش التهابی، امکان انجام اقدامات تشخیصی، کاهش هزینه ی جراحی و کاهش عوارض جانبی از جمله مزایای این روش جراحی است.

آرتروسکوپی زانو از طریق انجام برش های بسیار کوچک انجام می شود، در حین جراحی، دکتر جراح، آرتروسکوپ (یک دوربین کوچک در حد اندازه یک سوزن) را درون مفصل زانو وارد می کند. آرتروسکوپ تصویری روی مانیتور خواهد فرستاد.

جراح می تواند ساختار زانو را باجزئیات فراوان بر روی مانیتور مشاهده کند، جراح برای مشاهده، اصلاح و همچنین از بین بردن بافت آسیب دیده می تواند از آرتروسکوپی زانو استفاده کند.

 

اینگونه عمل ها با کمترین عارضه و بدون باز کردن زانو انجام می شود

رئیس بیمارستان محمد رسول الله(ص) مبارکه در گفت و گو با مبارکه نا تصریح کرد: امروزه دنیای جراحی به سمتی می رود که تا ممکن است با روش هایی که عوارض کمتر دارد اعمال بزرگ انجام شود.

ناصر عباسیان با اشاره به انجام عمل با دستگاه آرتروسکوپی گفت: در زمینه جراحی ارتوپدی، آرتروسکوپی یکی از وسایل جراحی است که خوشبتانه توانسته ایم با کمک دانشگاه علوم پزشکی استان این دستگاه را برای بیمارستان تهیه کنیم.

وی با بیان مزیت های این عمل افزود: برای انجام این عمل که بیماری آسیب رباط صلیبی قدامی زانو داشته است، باید زانو باز و ترمیم می شد و عملی پر عارضه ای بود، به کمک این دستگاه با کمترین عارضه و بدون اینکه زانو باز شود و با چند سوراخ کوچک این عمل انجام می شود.

رئیس بیمارستان محمد رسول الله(ص) بیان کرد: امیدواریم دستگاه های دیگری که اینگونه عمل ها را انجام می دهند برای بیمارستان تهیه کنیم که بتوانیم به مردم شهرستان مبارکه خدمت بیشتری کنیم.

انجام این عمل برای اولین بار در مبارکه

محمدرضا برزگر در حاشیه این عمل در گفت و گو با مبارکه نا اظهار کرد: جراحی بازسازی رباط صلیبی قدامی زانو با استفاده از عمل آرتروسکوپی زانو انجام شد.

جراح این عمل افزود: این عمل برای اولین بار در بیمارستان محمدرسول الله(ص) شهرستان مبارکه انجام شد.

وی گفت: دستگاه آرتروسکوپی، پس از گذشت مدت ها برای بیمارستان تهیه شد.

برزگر با بیان اینکه قبل از این دستگاه، انجام چنین عمل های غیر ممکن بود، تصریح کرد: عمل به صورت ساده تر، با سرعت بیشتر و دقت بهتری انجام می شود و بازگشت بیمار به انجام فعالیت ها زودتر ممکن می شود.

وی بیان کرد: به تدریج و با کامل شدن تجهیزات جانبی، عمل زنو و بقیه اعمال جراحی زانو مانند پارگی های مینیسک، شکستگی ها قابل انجام و علاوه بر آن عمل های کتف و شانه، مچ دست و مچ پا قابل استفاده است.

انتهای پیام/