فرماندار مبارکه:

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، فرماندار شهرستان مبارکه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان و کارگروه بانوان و خانواده شهرستان گفت: جامعه ما و افرادی که مخاطب ما هستند اکثرا جوان می باشند و انتظاراتی از اعضای این کمیته ها و جلسات دارند و وظیفه ما محقق کردن انتظارات آن ها و ایجاد امید برای آن ها است.

علی اصغر ذاکری با بیان اینکه نا امیدی در جامعه ای برابر با سست شدن پایه های آن و نابودی آن جامعه است، تصریح کرد: عدم توجه به جوانان، ایجاد بی انگیزگی و نا امیدی در بین جوان آفت ها و آسیب های فراوانی دارد.

وی اضافه کرد: از جمله آسیب ها می توان به گرایش به مواد مخدر، شبکه های خارجی و بیگانه، گرایش به فرار از کشور و… اشاره کرد.

رئیس ستاد ساماندهی امور جوانان مبارکه با بیان اینکه صرفا برگزاری جلسات و بالا بردن آمار جلسات برای جوانان مفید نخواهد بود، به ادارات ذیربط از جمله شهرداری ها، ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی و… تاکید کرد: با به کارگیری از ظرفیت های شهرستان و گروه های فرهنگی-هنری زمینه را برای ایجاد امید به آینده و نشاط  جوانان مهیا کنید.

وی عدم اقدام به موقع و سریع در حوزه جوانان را زنگ خطری برای شهرستان اعلام و بیان کرد: اگر اقدامی نکنیم فرق و مذاهب مختلف و دشمنان با تبلیغات دروغین جوان را از دین خارج می کند و  به انحراف می کشاند.

ذاکری با بیان اینکه نباید اجازه دهیم هیچ کس برای جوانان ما تصمیم بگیرد، عنوان کرد: به جوان باید امید، آینده نگری و نشاط القا کنیم، محدودیت باعث گرایش جوانان به شبکه های ماهواره ای، گروه های تلگرام و در نهایت باعث خارج شدن از نظارت و چارچوب اسلام خواهد شد که مقصر آن ما هستیم.

فرماندار مبارکه با اشاره به مشکلات جوانان شهر علامه مجلسی افزود: کمیته ای ویژه در شهر مجلسی با محوریت امام جمعه، شهردار، امور بانوان فرمانداری و دیگر ادارات مرتبط با حوزه جوانان برگزار گردد و مشکلات را رصد می شود و برای ایجاد نشاط و برنامه های فرهنگی موثر برنامه ریزی می کنند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه برخی افراد از اقداماتی که توسط دولت در حوزه جوانان انجام شده است اطلاع ندارند، اظهار کرد: اداره ورزش و جوانان با حضور در نمازهای جمعه و مدارس شهرستان با ارائه گزارشی از اقدامات دولت در حوزه جوانان نسبت به آگاه سازی جوانان اقدام کند.

فرماندار مبارکه با در خواست از اداراه ورزش و جوانان گفت: در هر شهر با محوریت امام جمعه، شهردار، ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی و امور بانوان همان شهر کمیته فرعی ستاد ساماندهی جوانان تشکیل گردد و مشکلات جوانان رصد و گزارش آن در جلسات اصلی ستاد به منظور تصمیم گیری ارائه گردد.

انتهای پیام/