در همایش 9 دی شهرستان مبارکه عنوان شد؛

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، همایش 9 دی همزمان با سراسر کشور با حضور اقشار مختلف مردم در مسجد جامع مبارکه برگزار شد.

مدیر حوزه علیمه امام محمد تقی(ع) مبارکه در این همایش تصریح کرد: 9 دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت و روز حرکت عظیم و ماندگار مردم همچون روزهای اول انقلاب است.

حجت الاسلام و المسلمین حمید رضا عقیلی، با بیان اینکه روح حاکم بر دل‌های مردم و توجه به فرهنگ عاشورا از خصوصیات مشترک حماسه 9 دی و حوادث دوران پیروزی انقلاب اسلامی است، گفت: دشمنان به خیال خام خود زمینه را آماده کرده‌ بودند و تصورکردند می‌توانند به بهانه پیگیری مطالبات مردم به خواسته‌های خود دست‌یابند و فتنه را ایجاد کردند.

وی افزود: بعد از آن که باطن‌ها ظاهر شد، در روز قدس، عاشورا و … مردم دیدند حرف دلش آنان چیست، به میدان آمدند و حماسه 9 دی را به راه انداختند و این غائله را ختم‌کردند.

مدیر حوزه علیمه امام محمد تقی(ع) مبارکه با بیان اینکه این هنر مردم است و حضور پرشور و حرکت عظیم آنان عامل شکست فتنه 18 تیر78 و خرداد 88 بود، بیان کرد: روح دیانت حاکم بر مردم، توجه به فرهنگ عاشورا و موضع‌گیری صریح در مقابل اهانت به امام حسین(ع) نشانه روشن بینی مردم و نقطه مشترک 9 دی و حضور مردم در سال 57 است

وی با اشاره به این که پدیده نفوذ از اول پیروزی انقلاب بوده و تاکنون ادامه دارد، اظهار کرد: حرکت عظیم مردمی و حماسه 9دی نشان داد که بصیرت و معرفت آن ها نسبت به نظام و انقلاب عمیق‌تر شده است.

حجت الاسلام عقیلی عنوان کرد: متاسفانه مخدوش کردن چهره نظام در عرصه بین المللی، ایجاد نگرانی در دل هواداران انقلاب اسلامی، ایجاد اغتشاش و ناآرامی در کشور به مدت 8 ماه، وارد شدن خسارت‌های مالی به اموال عمومی و خصوصی، به شهادت رسیدن تعدادی از حافظان امنیت و مردم بی گناه، به طمع افتادن دشمنان خارجی و امیدواری برای از بین بردن نظام و ایجاد زمینه‌های تشدید تحریم‌های اقتصادی همگی از تبعات فتنه 88 است.

وی شبکه سازی و یار‌گیری در داخل، تغییر در باورها و آرمان‌ها، سبک زندگی و تغییر در رفتار و نگاه دینی و افکار عمومی مردم را از جمله راهکارهای دشمن برای ایجاد نفوذ در کشور برشمرد و خاطرنشان کرد: روحانیان، نخبگان و دانشگاهیان افراد موثر و تصمیم‌گیری هستند که باید هوشیاری خود را حفظ‌کنند و با بصیرت‌افزایی و بالا بردن بینش سیاسی ـ اجتماعی جامعه و احساس مسئولیت در برابر هم‌نوعان و با شناخت دشمن راه‌های نفوذ اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آن، بر دیگر افراد جامعه تأثیر بگذارند.

 

انتهای پیام/