رئیس قرارگاه بسیج سازندگی شهرستان مبارکه:

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، امروز اولین همایش علمی کردن کشاورزی، آشنایی با فضای  کسب و کار و تجارت محصولات کشاورزی برای تحقق اقتصاد مقاومتی با مشارکت قرارگاه بسیج سازندگی و اداره جهاد کشاورزی شهرستان مبارکه برگزار شد.

رئیس قرارگاه بسیج سازندگی شهرستان مبارکه در حاشیه این همایش در گفت و گو با مبارکه نا  با بیان اینکه یکی از برنامه های بسیج سازندگی، برپایی همایش های علمی کردن کشاورزی است، اظهار کرد: اولین همایش علمی کردن کشاورزی، آشنایی با فضای  کسب و کار و تجارت محصولات کشاورزی با حضور کشاورزان، باغداران و بانوان با مشاغل خانگی شهرستان مبارکه برای ارتقا بهره وری و کارایی و تولید بیشتر و افزایش اطلاعات باغداری و کشاورزی و آگاهی دادن به کشاورزان برگزار شده است.

سرگرد مهرداد عقیلی گفت: امروزه کشاورزان به صورت مدرن و با استفاده از اطلاعات درست کشاورزی و باغداری محصولات خود را تا چندین برابر با کیفیت تر و تولیدات خود را با کمیت بیشتر تولید می کنند و برای مقابله با واردات بی رویه و غیر ضروری باید چنین همایش هایی برپا شود.

وی افزود: کشاورزان شهرستان مشکل تولید ندارند و مشکل بازار فروش، بسته بندی و صنایع تبدیلی است.

رئیس قرارگاه بسیج سازندگی مبارکه تصریح کرد: کشاورز ارزش افزوده بیشتری را با ایجاد کارگاه های صنایع تبدیلی و بسته بندی محصولات کشاورزی با عرضه در بازار، می تواند کسب کند.

وی با بیان اینکه یکی از اصلی ترین بحث های اقتصاد مقاومتی، مردمی کردن اقتصاد است، خاطرنشان کرد: یکی از راه کارهای مردمی کردن اقتصاد ایجاد تشکل ها و تعاونی های کشاورزی به صورت خود محور است.

سرگرد عقیلی عنوان کرد: باید اقتصاد کشور را از وابستگی به خارج و اقتصاد وابسته به نفت نجات دهیم.

وی بیان کرد: باید اقتصاد مقاومتی را سرمشق خود در همه عرصه ها از تولید محصولات گرفته تا مصرف محصولات داخلی قرار دهیم.

رئیس قرارگاه بسیج سازندگی مبارکه اقتصاد مقاومتی را قطع وابستگی به نفت و چالش ها و تنش های بین المللی عنوان کرد و گفت: با عمل به اقتصاد مقاومتی در رشد و ارتقاء بنگاه های کوچک زود بازده کمک می کنیم که در این خصوص کشاورزان و باغدران مسئولیت سنگینی برعهده دارند.

وی با تاکید به اینکه باید مسئولان در خرید و تضمین محصولات کشاورزی جدیت لازم را داشته باشند، تصریح کرد: با یک حرکت جهادی و سرمشق قرار دادن فرمایش های رهبری، گام های موثری برخواهیم داشت تا اقتصاد کشور را شکوفا کنیم.

 

انتهای پیام/