رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان مبارکه:

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، فرماندار شهرستان مبارکه امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان از خدمات مسئولان شورا برای پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با سوداگران مرگ تشکر کرد و با لزوم ارائه کار جهادی و جمعی در این زمینه تاکید و تصریح کرد: مبارزه با مواد مخدر، باید به یک فرهنگ و باید عزم جدی همه مسئولان برای مبارزه با این معضل خانمان سوز تبدیل شود.

علی اصغر ذاکری با بیان اینکه بسیاری از خانواده ها با مشکلات مواد مخدر آشنایی کاملی ندارند گفت: مسئولان ادارات و دستگاه های شهرستان با برنامه ریزی وبرگزاری کلاس های آموزشی، مشکلات آن را برای خانواده ها بیان کنند.

وی از آموزش و اطلاع رسانی به عنوان عامل مهم در کاهش ابتلا به مواد مخدر یاد کرد و افزود: مبارزه با مواد مخدر نیازمند عزم جدی و همگانی است و برای مبارزه با آن باید از ظرفیت مردم استفاده شود.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان بیان کرد: برای انجام آموزش ها و کارهای فرهنگی و آگاهی قشر جوان و نوجوان و دانش آموز از مضرات و آسیب های مواد مخدر، بازدید از مراکز ترک اعتیاد و جمع آوری معتادین، استفاده از ظرفیت پایگاه های مقاومت بسیج در مبارزه همه جانبه با معضل مواد مخدر و پیشگیری استفاده کرد.

وی اضافه کرد:ngo ها ظرفیت خوبی برای همکاری با بهزیستی، آموزش وپرورش و بسیج  دارند و می توان از آن ها در این امر استفاده کرد.

ذاکری اظهار کرد: زمینه گرایش مردم به مواد مخدر، فقط مشکل اقتصادی و روانی نیست، بلکه بسیاری از مردم علاوه بر تمکن مالی به سمت مصرف مواد مخدر رو می آورند و لازم است پیشگیری به یک فرهنگ تبدیل شود.

فرماندار شهرستان از اداره آموزش پرورش خواست با همکاری بهزیستی، شبکه بهداشت، شهرداری ها و ثمن های فعال شهرستان نسبت به راه اندازی کمپین های آموزش وپیشگیری از مواد مخدر اقدام کنند.

انتهای پیام/