امام جمعه دیزیچه:

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی صانعی در خطبه های این هقته نماز جمعه شهر دیزیچه با اشاره به مباحث اقتصادی کشور تصریح کرد: آنچه که امروزه از زبان مسئولان اقتصادی و شخص رئیس جمهور می شونیم با آماری که در جامعه وجود دارد، تفاوت دارد.

امام جمعه دیزیچه با بیان اینکه رئیس جمهور می گوید اقتصاد کشور را با ثمر رشد اقتصادی 7/4 درصد نجات دادیم، گفت: تک رقمی شدن تورم، رشد اقتصادی و عبور از رکود، آماری است که از زبان رئیس جمهور گفته می شود در حالی که فعالان اقتصادی می گویند هنوز ما از رکود نگذشته ایم.

وی اضافه کرد: فعالان اقتصادی می گویند هنوز رکور در جامعه وجود دارد و اگر آمارهایی که رئیس جهور و مسئولان اقتصادی می گویند درست است، چرا رکود وجود دارد.

حجت الاسلام صانعی با بیان اینکه طبق برنامه پنجم توسعه مرجع اعلام آمار های اقتصادی، مرکز آمار است، اظهار کرد: دولت و بانک مرکزی جواب یک سوال را بدهند که چرا خلاف برنامه پنجم توسعه، بانک مرکزی اعلام آمار می کند.

وی با اشاره به اینکه از نظرکارشناسان بازار کار، ارتباط بین رشد اقتصادی با ایجاد اشتغال ارتباط مستقیم است، افزود: در شرایطی که رشد اقتصادی نزدیک به 10 درصد است چرا نرخ بی کاری به صورت همزمان افزایش پیدا می کند.

امام جمعه دیزیچه ادامه داد: اگر رشد اقتصادی وجود دارد پس نباید بی کاری وجود داشته باشد اما آمار بی کاری چندین برابر شده است.

وی با بیان اینکه جیب مردم و کاهش قدرت خرید فریاد می زند که این آمار واقعی نیست، مطرح کرد: پاسخ منطقی از سوی دولت و مسئولان اقتصادی برای اعلام آمار صحیح داده نمی شود.

حجت الاسلام صانعی با تاکید بر اینکه رکور و بی کاری سایه خود را بر روی اقتصاد ایران حفظ کرده است، خاطرنشان کرد: اگر ردی از رونق در رشد تولید و استغال زایی وجود داشت نباید وضعیت اقتصادی کشور این چنین باشد.

وی اضافه کرد: رئیس جمهور اصرار دارد که مردم باور کنند که چرخ کارخانه ها دارد می چرخد.

امام جمعه دیزیچه با بیان اینکه ما در فضای اقتصادی و شهرستان اقتصادی هستیم امروزه می بینیم و حس می کنیم وضعیت اقتصادی چگونه است، تصریح کرد: چگونه رشد اقتصاد 7/4 درصد شده ولی جوانان بی کار تر شده اند.

وی بیان کرد: این روز ها منشور حقوق شهروندی توسط رئیس جمهور رونمایی می شود در حالی که مردم بی صبرانه منتظر تحقق وعده گشایش اقتصادی برجامی هستند.

حجت الاسلام صانعی با بیان اینکه رونمایی از این منشور نشانه ی وعده جدید به مردم است، اظهار کرد: رئیس جمهور بداند این منشور و وعده ها دردی را از مردم دوا نمی کند، مردم وعده های صد روز را  فراموش نکردند و به دنبال گشایش اقتصادی که وعده اش را داده اید هستند.

انتهای پیام/