رئیس مرکز بهداشت شهرستان مبارکه :

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، ظهر امروز همایش ازدواج سالم برای ارتقای سبک زندگی جوانان در فرهنگسرا غدیر مبارکه برگزار شد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان مبارکه در اين همايش در گفت و گو با مبارکه نا تصریح کرد: ارزشمندترین سرمایه هر ملت و کشور نیروی انسانی است.

فتح الله جعفری با بیان اینکه قدرت نیروی انسانی از اصلی ترین و زیر بنائی ترین عوامل تشکیل دهنده جامعه ایده آل است، گفت: اگر نیروی انسانی کار آمد وجود داشته باشد، جامعه و کشور به قدرت سیاسی، اقتصادی و نظامی دسترسی می یابد .

وی با تاکید بر اینکه در دین اسلام هیچ پیوندی به اندازه پیوندا زدواج، مقدس شمرده نشده است، افزود: پیامبر اسلام (ص) برای حفظ کیان جامعه ازدواج را اصلی ترین پایه برای حفظ دین شمرده است.

رئیس مرکز بهداشت مبارکه انتخاب همسر و تشکیل زندگی را از مهمترین انتخابهای انسان برشمرد بیان کرد: این انتخاب انتخابی است که فرد تعریف مشخصی دارد و همه پیشرفت ها و آرامش های بشری وابسته به تعریف درست نهاد خانواده است.

وی اضافه کرد: در تمام جوامع بشری یکی از رویکرد ها توجه به  نهاد خانواده که  تضمین کننده پایداری جامعه است .

جعفری با اشاره به سن مناسب برای ازدواج اظهار کرد: سن مناسب برای ازدواج برای دختران و پسران رسیدن به رشد و ثبات فکری و عاطفی، شناخت بهتر قواعد زندگی و تشخیص سهم فرد در برابر سهم دیگری است.

وی با اشاره به هدف برگزاری این همایش، عنوان کرد: هدف از برگزاری این همایش ارائه آموزش های لازم به جوانان در خصوص ازدواج سالم و معیار های همسر گزینی است.

رئیس مرکز بهداشت مبارکه مطرح کرد: ازدواج های آسان و فرزند آوری سالم به عنوان تضمین کننده سلامت جامعه است.

انتهای پیام/