در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان مبارکه مطرح شد؛

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، عصر امروز جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان مبارکه برگزار شد.

بزرگترین مشکلات آموزش و پرورش مشکلات مالی و نیروی انسانی است

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در این جلسه با بیان اینکه مدیریت شورای آموزش و پرورش با فرماندار است ازحمایت و همکاری فرماندار شهرستان از آموزش وپرورش تشکر و به اقدامات و فعالیت های اداره کل در این دوره اشاره کرد و گفت: آموزش وپرورش با وجود کمبود اعتبارات و نیروی انسانی توانسته از لحاظ کمی و کیفی رشد عالی داشته باشد.

محمد حسن قائدیها اضافه کرد: استان اصفهان در بیشتر مباحث علمی و فرهنگی جایگاه اول تا سوم کشور را به خود اختصاص دهد که این حاصل تلاش و همکاری همه مدیران و معلمان آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه بزرگترین مشکل آموزش و پرورش مشکل مالی و نیروی انسانی است تصریح کرد: این مشکلات باعث بی انگیزگی در معلمان و دانش آموزان شده  و تا زمانی که مشکلات مالی آموزش و پرورش حل نشود نمی توان انگیزه در آن ها ایجاد کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان با اشاره به مشکلات آموزشی در استان و شهرستان اظهار کرد: مشکلات آموزش و پرورش زیاد است و با توجه به امکانات و منابع مالی موجود، به تنهایی قادر به رفع همه آن ها نیستم و می طلبد شهرستان ها با ما همکاری کنند.

وی از اختصاص بودجه برای تکمیل و افتتاح فاز اول خانه معلم شهرستان مبارکه خبر داد و عنوان کرد: برای تکمیل این طرح حدود یک میلیارد تومان بودجه نیاز است.

قائدیها اضافه کرد: سعی می کنیم قسمتی از بودجه را تا پایان سال جاری برای تکمیل فاز اول تامین و در اختیار مسئولان شهرستان قرار دهیم و انتظار داریم مسئولان شهرستان از اعتبارات تملک دارایی، مبلغی را به این طرح اختصاص بدهند.

تکمیل فاز اول خانه معلم شهرستان در تعهدات اداره کل آموزش وپرورش استان است

فرماندار شهرستان مبارکه ضمن تبریک سالروز آغاز امامت امام زمان(عج) از شهرداری های شهرستان در خصوص آماده سازی مبلمان شهری برای بازگشایی مدارس تشکر و تصریح کرد: یکی از سیاست های دولت، ارتقای جایگاه علمی کشور است.

علی اصغر ذاکری با بیان اینکه کارهای زیادی در این خصوص انجام شده است، گفت: ولی احساس می شود هنوز آموزش و پرورش شهرستان با سیاست های دولت فاصله دارد که انتظار داریم آموزش و پرورش شهرستان سرعت عمل خود افزایش دهد.

وی با بیان اینکه نظارت بر اجرای سیاست های دولت در شهرستان ها با فرماندار است و فرماندار نیز رئیس شورای آموزش و پرورش است از عملکرد آموزش وپرورش در برخی از موارد انتقاد کرد و افزود: شورای آموزش و پرورش به عنوان اتاق فکر و نبض کار در آموزش و پرورش است و نباید مصوبات آن دیر ابلاغ واجرا شود.

فرماندار مبارکه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، بیان کرد: کار معلم همراه با عشق و محبت است و معلمان باید با عشق کار کنند  واز هیچ کوششی و تلاشی برای تعلیم و تعلم به دانش آموزان دریغ نکنند.

وی اضافه کرد: الان آموزش و پروش شهرستان یک حالت افسردگی پیدا کرده که این امر نگرانی هایی برای اولیا دانش آموزان به همراه داشته و انتظار داریم مدیران و معلمان با برنامه ریزی  هرچه سریعتر این مشکل را حل کنند.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان به مشکلات آموزشی مبارکه نیز اشاره و اظهار کرد: خانه معلم شهرستان 24 سال است که کلنگ خورده و متاسفانه هنوز تکمیل و به بهره برداری نرسیده که طبق صورتجلسات سال های گذشته اداره کل آموزش و پرورش و نوسازی متعهد به تکمیل این پروژه شده اند.

وی ادامه داد: انتظار داریم مصوبه اجرا و خانه معلم در دهه فجر امسال به بهره برداری برسد.

فرماندار شهرستان مبارکه با بیان اینکه بسیاری از مدارس شهرستان تجهیزات آموزشی و رفاهی مناسبی ندارند با درخواست از مدیرکل آموزش و پرورش استان مطرح کرد: در آموزش و پرورش استان اصفهان در اسرع وقت نسبت به بررسی و رفع کمبودهای آموزشی شهرستان اقدام کنند.

9 پروژه در شهرستان نیمه کاره است

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات حوزه آموزش و پرورش از پیگیری مشکلات آن ها در سطح کشور خبر داد و گفت: با توجه به اینکه این حوزه مشکلات زیادی دارد و به کارکرد و فعالیت آن توجه چندانی نشده وظیفه خود دانستم که از حق و حقوق آن ها برابر قانون دفاع کنم.

زهرا سعیدی با بیان اینکه برخی از مدارس شهرستان از حداقل امکانات آموزشی و رفاهی در مضیقه اند از اداره کل آموزش و پرورش انتقاد کرد و خواستار توجه بیشتر به وضع آموزشی شهرستان شد.

وی خواستار تکمیل پروژه های نیمه تمام شهرستان شد و تصریح کرد: 9 پروژه در شهرستان نیمه کاره است که حدود 12 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

سعیدی اضافه کرد: مکاتبات لازم با وزیر آموزش و پرورش شده که در آینده نزیک خبرهای خوبی به شهرستان برسد.

این جلسه با حضور ریاست آموزش و پرورش استان اصفهان، فرماندار، نماینده مردم در مجلس، مدیران، انجمن اولیاء مربیان، مدیرعامل انجمن خیرین مدرسه ساز شهرستان مبارکه در محل آموزش و پرورش مبارکه برگزار شد.

انتهای پیام/