رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مبارکه خبرداد:

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، همایش یاوران وقف در امامزاده عزالدین محمد(ع) شهر مبارکه همراه با تجلیل از  واقفان خیراندیش شهرستان مبارکه برگزار شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مبارکه در همایش وقف با تبریک دهه وقف تصریح کرد:وقف ریشه در فرهنگ مردم ایران دارد همانطور که وقف هایی چند صد ساله در کشور وجود دارد.

علی مبشری گفت: پایه های اصلی بنای وقف در ایران اسلامی مردمی هستند که با همیاری و مشارکت در اقدامات مختلف باقیات الصالحات را برای خود ذخیره کردند.

وی با بیان اینکه شهرستان مبارکه دارای 120 موقوفه شامل 110 متصرفی، 10غیرمتصرفی و 428 رقبه است، خاطرنشان کرد: اگر وقف به معنای کامل آن در جامعه اسلامی ایران احیا شود، بسیاری از مشکلات اقتصادی از برطرف خواهد شد.

مبشری گفت: 6 میلیارد و 654 میلیون ریال هزینه وقف های شهرستان مبارکه در هشت ماه گذشته در زمینه های خدمات و اجرای طرح موددت بقاع متبرکه، خرید تجیزات پزشکی، خرید لوازم تحصیل برای دانش آموز بی بضاعت، خرید اقلام و کالا برای ایتام و مستمندان، خرید کتب علمی و پراخت شهریه برای طلاب و روضه خوانی حضرت سیدالشهدا(ع) پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه موضوع وقف یکی از مباحث ضروری است که نیازمند توجه و ترویج بیشتر در جامعه است، بیان کرد:وقف جنبه های منفعتی عمومی زیادی دارد و تلاش و پیگیری در راستای رشد فرهنگ وقف و موقوفه نیاز است.

رئیس اداره اوقاف مبارکه بهره‌مندی از ظرفیت اقتصادی وقف را حلال بسیاری از معضلات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جامعه دانست و اظهار کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) از وقف برای استمرار دین و قوام زندگی اسلامی استفاده می کردند، در حقیقت وقف اموال در راه خدا ادامه راه پیامبر(ص) بوده که واقفان با این اقدام خود سنت نبوی، علوی و فاطمی را به جا می آورند.

مبشری با اشاره به اینکه فطرت انسان نیز به طور ذاتی ابدی‌خواه بوده و وقف جوابگوی این فطرت انسانی است، تشریح کرد: وقف سنت حسنه ای است که قبل از اسلام در تمامی ادیان الهی و غیر الهی نیز وجود داشته اما با ورود اسلام یک ویرایش جدید از آن ارائه و تایید شد.

وی با اشاره به وظیفه اصلی اوقاف، عنوان کرد: اوقاف و امور خیریه توجهی جدی به احیای موقوفات تصرف شده و عمل به نیات واقفان خیراندیش دارد.

انتهای پیام/