مبارکه نا گزارش می دهد؛

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، همزمان با فرا رسیدن 28 صفر و ایام سوگواری رحلت پیامبر اعظم(ص) و دو فرزند گرامی اش امام حسن مجتبی و امام رضا (ع)، مراسم بزرگ سوگواری با حضور گسترده مردم در شهر دیزیچه برگزار شد.

مردم دیزیچه با حضور در امامزادگان سلیمان(ع) و نصرالدین محمد(ع) به سوگ و عزاداری نشستند.

آیین تعزیه و شبیه خوانی در شهر دیزیچه در جوار امامزاده سلیمان(ع) برگزار می شود و مورد استقبال گسترده مردم قرار گرفته است.

در این روز، 30 دیگ آش نذری در امامزاده نصرالدین محمد(ع) پخته و توزیع شد.

شهردار دیزیچه در گفت و گو با مبارکه نا با تسلیت سالروز رحلت حضرت محمد(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) تصریح کرد: امروز در شهر دیزیچه با سنت سالیان طولانی مردم ولایت مدار و شهید پرور دیزیچه در این شهر میزبان زائران و میهمانان زیادی از شهرهای همجوار هستند.

شهاب ثابت راسخ با بیان اینکه مردم و زائران از شهرستان و استان های همجوار برای زیارت امامزادگان سلیمان(ع)، نصرالدین محمد(ع) و سید محمد(ع) نکوآباد به شهر دیزیچه می آیند، گفت: شهر دیزیچه امروز در روز 28 صفر میزبان 45 هزار زائر از شهرستان و استان های همجوار بوده است.

وی با اشاره به برگزاری برنامه های این روز در دیزیچه افزود: در کنار عزاداری ها و برنامه های فرهنگی، در شهر دیزیچه سنتی بوده که بازاری در جوار امامزادگان ایجاد شده است؛ که امسال با حضور حدود هزار نفر از کسبه از شهرها و شهرستانی همجوار بساط کسب در شهر برپا شده است.

ثابت راسخ اظهار کرد: سال های اخیر این بازار به علت عدم وجود خیابانی برای تردد و ترافیک سنگینی که ایجاد می شد بازار به قسمت خارج از محدود شهر و کنار خط راه آهن انتقال داده شده بود و با فضای نامناسبی که بود مردم را با مشکلاتی مواجه می کرد.

وی بیان کرد: امسال با توجه به احداث بلوار شهید باهنر و اخداث خیابان شهید بهشتی شمالی و جنوبی و خیابان هایی که آزاد سازی شده، ترافیک روان شد و شهرداری و شورای اسلامی شهر با هماهنگی کسبه و اصناف خیابان های شهدا و شهید بهشتی برنامه ریزی و ساماندهی شد که بازار در سطح شهر مانند گذشته برپا شود.

شهردار دیزیچه ادامه داد: این آزاد سازی ها و احداث ها برای کمک به مردم و زائران انجام شده است.

وی عنوان کرد: بازار امروز در خیابان های شهدا، شهید بهشتی شمالی و جنوبی بر پاشد شده است.

ثابت راسخ با اشاره به همکاری و کمک مردم و مسوولین در میزبانی شهر دیزیچه در این روز، مطرح کرد: فرمانداری، نیروی انتظامی، سپاه شهرستان، آموزش و پرورش، اوقاف و امورخیریه، شبکه بهداشت و درمان، هیئت امناهای مساجد، آتش نشانی و خدمات ایمنی، خدمات شهری، روابط عمومی و امور فرهنگی و واحدهای مختلف شهرداری در برگزاری این مراسم همکاری کردند.

لازم به ذکر است، هر ساله در روز ۲۸ ماه صفر، طبق سنت هرساله، مراسم عزادارای و بازار با حضور مردم و زائران در جوار امامزادگان شهر دیزیچه برگزار می شود.

انتهای پیام/