رئیس کارگروه پسماند شهرستان مبارکه خبرداد:

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، فرماندار شهرستان مبارکه در جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان با اشاره به دریافت مجوز شرکت پسماند شهرستان تصریح کرد: حدود سه سال مجوز شرکت پسماند شهرستان رها شده بود که با پیگیری های فراوان ظرف مدت کوتاهی مجوز شرکت پسماند شهرستان صادر گردید و وارد فاز اجرایی شده است.

علی اصغر ذاکری با اشاره به انتخاب شهردار اسبق شهر دیزیچه به عنوان مدیر عامل شرکت پسماند شهرستان از کلیه ادارات خواست، همکاری لازم را با مدیر عامل و هیات مدیره شرکت داشته باشند.

رئیس کارگروه پسماند شهرستان افزود: هیات مدیره و مدیر عامل شرکت موظف هستند با بکارگیری مشاورین و همکاری مشاورین محیط زیست نسبت به تدوین برنامه اجرایی یکسال آینده ظرف یک ماه آینده اقدام کنند.

وی با اشاره به موقعیت شهرستان مبارکه و صنعتی بودن شهرستان بیان کرد: چیزی که برای ما مهم است تامین سلامت مردم می باشد و باید با عمل کردن به دستور العمل هفتگانه ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در خصوص محیط زیست در راستای تحقق محیطی پاک و سالم گام برداریم.

فرماندار مبارکه با بیان اینکه متاسفانه از سالهای قبل نخاله های صنعتی در منطقه کوه لارست تخلیه شده از ادارات مرتبط خواست، ضمن تشکیل کمیته ای نسبت به امحاء نخاله ها اقدام و با توجه به اینکه این منطقه جزء اراضی ملی به حساب می آیند اداره منابع طبیعی شهرستان باید از آن منطقه حراست و نگهداری کنند.

وی تاکید کرد: تخلیه هرگونه نخاله های صنعتی، ساختمانی و … با توجه به آثار سوء زیست محیطی که دارد در سطح شهرستان به غیر از منطقه گردنه زینلی که مورد تائید اداره حفاظت از محیط زیست می باشد ممنوع می باشد.

فرماندار مبارکه اضافه کرد: در صورتی که موردی مشاهده گردد از طریق مقام قضایی با فرد متخلف برخورد خواهد شد.

ذاکری با درخواست از شرکت عمران شهر مجلسی اظهار کرد: با توجه به لزوم دفع فاضلاب، پسماند و استفاده بهینه از فاضلاب خانگی باید تا بهمن ماه تصفیه خانه شهر مجلسی به بهره برداری برسد.

وی از دغدغه و تلاش مسئولان برای رفع آلایندگی های زیست محیطی تشکر و عنوان کرد: امیدواریم با همت مسئولین و همکاری مردم شهرستانی پاک داشته باشیم.

انتهای پیام/