رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان مبارکه:

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، فرماندار شهرستان مبارکه ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان ضمن تشکر از همکاری وپیگیری مسئولان در خصوص مصوبات شورای هماهنگی، عملکرد شهرستان را خوب ارزیابی و تصریح کرد: شهرستان مبارکه در بین شهرستان های استان از لحاظ پیگیری واجرای برنامه های شورای مبارزه با مواد مخدر در رتبه دوم استان قرار دارد که نشان ازدغدغه و عزم جدی مسئولان برای مبارزه با این بلای خانمان سوز است.

علی اصغر ذاکری با بیان اینکه اعتیاد ضربه های جدی به زندگی و آینده افراد وارد می کند و آنان را از درون متلاشی می کند، خاطرنشان کرد: باید علل و دلایل افراد را به سمت اعتیاد شناسایی کرد و بسترهایی که افراد را به این کار سوق می دهد از بین برد.

وی بر استفاده از ظرفیت های جامعه و مردم در بحث مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد و افزود: مداخله ظرفیت های اجتماعی همچونNGOها در بحث مبارزه با موادمخدر نباید تبلیغاتی بلکه عملیاتی باشد و باید با بسیج همه امکانات جامعه و ظرفیت های مردم آسیب های اجتماعی را کنترل کرد.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان با بیان اینکه کاهش تقاضا مهمترین کاری است که باید در حوزه مبارزه با مواد مخدر انجام شود، گفت: آموزش و مهارت های زندگی یکی از بهترین روش های کاهش تقاضاست.

وی ادامه داد: انتظار داریم آموزش و پرورش به عنوان متولی آموزش با همکاری شبکه بهداشت ودرمان وبهزیستی و دانشگاه ها اقدامات لازم را انجام دهند.

ذاکری با بیان اینکه «نه گفتن» به مواد مخدر باید به یک فرهنگ در جامعه بدل شود، اظهار کرد: در این راستا علما و روحانیون، آموزش و پرورش، شبکه بهداشت و درمان و اداره ورزش و جوانان از ظرفیت های خوبی برخوردارند و می توانند در این خصوص نقش آفرین باشند.

انتهای پیام/