در افتتاحیه نمایشگاه طلایه داران اقتصادمقاومتی مبارکه عنوان شد؛

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، امروز نمایشگاه طلایه داران اقتصادمقاومتی حوزه حضرت زهرا(س) در جوار امامزاده عزالدین محمد(ع) شهر مبارکه افتتاح شد.

این نمایشگاه شامل غرفه های محصولات صنایع دستی، صنایع تبدیلی، خیاطی، بافتنی، ترشیجات و شوریجات، چیپس میوه عرقیجات گیاهی قلم زنی، چرم دوزی، سبزی خشک می شود.

 

اشتغال های خانگی زنان، قدمی برای رونق اقتصاد خانواده

فرمانده سپاه شهرستان مبارکه در حاشیه نمایشگاه در گفت و گو با مبارکه نا با اشره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: ما درگیر جنگ اقتصادی هستیم.

سرهنگ محمد نصر اصفهانی گفت: باید مانند زمان هشت سال دفاع مقدس، مقاومت در برابر توطئه های اقتصادی دشمن مقاومت کنیم.

وی اضافه کرد: امام خامنه ای به همین خاطر است که تاکید به اجرای اقتصاد مقاومتی در این زمان دارند.

فرمانده سپاه مبارکه افزود: مانند جنگ که هر کدام از اقشار بسیج و مردم در جنگ نقش کلیدی داشته اند، باید در این زمان که درگیر جنگ اقتصادی هستیم در زمینه اقتصاد مقاومتی هم نقش ایفا کنند.

وی با اشاره به اینکه همه می توانند نقش ایفا کنند، بیان کرد: پیر، جوان، صنعتگران، معلمان، کارمندان، کارگران و یکی از مهمترین و تاثیرگذاری ترین اقشاری که می توانند در اقتصاد مقاومتی نقش آفرینی کنند، جامعه زنان هستند.

سرهنگ نصر اصفهانی اظهار کرد: اقتصاد خانواده به میزان زیادی بستگی به روش و سبک زندگی زنان خانواده دارد.

وی با با بیان اینکه خانواده اهل صرفه جویی باشد و اینکه از امکانات داخل منزل نهایت بهره برداری انجام گیرد، خاطرنشان کرد: در کنار مرد خانه که به اشتغال در بیرون خانه مشغول است و با توجه به وضعیت اقتصادی امروز ما نیاز زنان بیشتر توجه به مسائل اقتصادی و کمک کنند به خانواده در امر معیشت انجام دهند.

فرمانده سپاه مبارکه با اشاره به نقش زنان در وضعیت اقتصادی خانواده، مطرح کرد: زنان با اشتغال های خانگی می توانند برخی از مواد مصرفی خانه خود را تهیه کنند که این یک قدم برای رونق اقتصادی خانواده است.

وی با بیان اینکه برخی از مواد خوراکی که به لحاظ اقتصادی و بهداشتی به صرفه است که خود زنان تهیه کنند، خاطرنشان کرد:  اگر بخواهیم برخی از مواد خوراکی را از بیرون تهیه کنیم باید با قیمتی بیشتر و کیفیتی که از آن مطمن نیسیتم مراجعه کنیم.

سرهنگ نصر اصفهانی عنوان کرد: کمک به اقتصاد و معیشت خانواده یکی این نقش زنان است که اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از نقش زنان، نقش تربیت فرزندان است، تصریح کرد: زنان و مادران در خانواده می توانند برنامه زندگی را طوری آماده کنند که فرزند از ابتدا صرفه جو و با فکر اقتصادی تربیت شود.

فرمانده سپاه مبارکه اضافه کرد: این تربیت اقتصادی یک کمک بزرگ به تحقق اقتصاد مقاومتی می کند.

 

تحقق شعار سال، اصلی ترین برنامه های بسیج سازندگی

مدیر بسیج سازندگی سپاه شهرستان مبارکه در گفت و گو با مبارکه نا با تبریک هفته بسیج گفت: با توجه به اینکه شعار امسال، اقتصادی مقاومتی، اقدام و عمل است، بسیج سازندگی مبارکه سعی کرده یکی از اصلی ترین برنامه های هفته بسیج را برای تحقق شعار سال و ارائه ی گزارش در خصوص عملکرد بسیج در زمینه اقتصاد مقاومتی انتخاب کرده کند.

سرگرد مهرداد عقیلی افزود: نمایشگاه های طلایه داران اقتصادمقاومتی همراه با عرضه محصولات و تولیدات بسیجیان در زمینه کارگاه های مشاغل خانگی و اقتصاد مقاومتی برپا شده است.

وی با بیان اینکه دو نمایشگاه در سطح شهرستان برپا شده است، افزود: دو نمایشگاه طلایه داران اقتصادمقاومتی در شهرستان مبارکه افتتاح شده، یکی این نمایشگاه که در امامزاده عزالدین(ع) شهر مبارکه و یکی در امامزاده حلیمه خاتون(س) شهر کرکوند برپا شده است.

انتهای پیام/