مدیر دفتر طرح ملی تغییر آب و هوا :

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، محسن ناصری در پنجمین روز از بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاریها در نشست نقش رسانه‌ها در تخریب و حفاظت محیط زیست اظهار کرد: یکی از مهمترین سرفصلهای موجود در محیط زیست سبک زندگی و شیوه آن است که در این مورد مطبوعات نقش پررنگ و حائز اهمیتی دارند.

وی تصریح کرد: رسانه‌ها باید نقش مهمی در تغییر سبک زندگی و توجه به محیط زیست ایفا کنند اما متاسفانه گاهی مشغول حواشی خواهند شد و از اصل موضوع دور می‌شوند.

وی گفت: باید رسانه‌ها تقوا، پروا و رعایت انصاف را در فعالیت خویش تحت‌الشعاع قرار بدهند و در بهبود وضعیت زیست محیطی نیز اصحاب رسانه می‌توانند تاثیرگذاری بسزایی داشته باشند.

ناصری خاطر نشان کرد: اخیرا مطالبی درباره توافقنامه پاریس (کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای) منتشر شده که بر تحریم کشورهای مخالف اجرای آن تاکید دارد در صورتی که تمامی این اخبار شایعاتی بیش نیست.

مدیر کل دفتر طرح ملی تغییر آب و هوا و تغییر اقلیم اظهار کرد: توافقنامه پاریس دارای متن حقوقی متوازن و با امضای تمامی کشورهای متعهد است و به هیچ عنوان تنشی را به دنبال نخواهد داشت بلکه در پی کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای است.

وی یادآور شد: شاید پیش از توافق پاریس و تعهدات کشورهای حاضر مبنی بر کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، برخی تحریمها برای کشورهای مغایر برنامه آن اجرا می‌شد اما بعد از این توافقنامه و تعهدات لازم کشورها هیچ تحریمی کشورهای متعهد را تهدید نمی‌کند.

مدیر دفتر طرح ملی تغییر آب و هوا بر غیر سیاسی بودن محیط زیست تاکید کرد و گفت: محیط زیست باید غیر سیاسی و عام المنفعه باشد و به نسلهای آینده و حفظ فعالیتهای زیست محیطی توجه کند و عدم اهتمام به محیط زیست موجب بروز خسارتهای متعدد خواهد شد.

ناصری تصریح کرد: رسانه‌ها و مطبوعات می‌توانند نقش حائر اهمیتی در محیط زیست و تغییر اقلیم داشته باشند و سیاسی شدن محیط زیست بسیار نامناسب خواهد بود و از رفتارهای سیاسی فقط محیط زیست و مردم خسارت می‌بینند.

وی تاکید کرد: باید از رفتارهای غیر کارشناسانه و غیر علمی در زمینه محیط زیست پرهیز کرد و در این میان نیز رسانه‌های نقش بی‌بدیلی خواهند داشت.

انتهای پیام/ تسنیم