در صحن علنی؛

به گزارش مبارکه نا به نقل ازخبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، نمایندگان در نوبت عصر جلسه علنی امروز با پیشنهاد حذف جدول 19 که براساس آن برای برخی از پروژه‌های عمرانی اعتباراتی در نظر گرفته شده، مخالفت کردند.

بر این اساس محمدباقر نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور گفت: براساس جدول 19، 65 طرح وجود دارد که در اختصاص اولویت بودجه قرار گرفته شده، هر چند بودجه در نظر گرفته شده رقم پایینی است ولی به همان نیاز که کفایت کند پروژه‌ها را پیگیری خواهیم کرد.

همچنین الیاس نادران به نمایندگی از کمیسیون تلفیق در جلسه علنی اظهار داشت: اعضای هیات رئیسه این کمیسیون با حذف جدول 19 موافق نبودند ولی در صحن کمیسیون‌ حذف شد.

وی افزود: کمیسیون تلفیق فرصت رسیدگی به تک تک ردیف‌های جدول 19 را نداشت و امیدواریم در سال آینده فرصتی فراهم شود تا بتوانیم به صورت دقیق رسیدگی کنیم.

در ادامه علی لاریجانی تصریح کرد:‌ برخی نمایندگان معتقدند چرا دولت همان مقدار ناچیزی را که برای پروژه‌های عمرانی در نظر گرفته، مجلس آنرا حذف کند، بنابراین مجلس نباید این فرصت را از دست بدهد.

در نتیجه بازگشت جدول 19 به پیشنهاد لایحه دولت مطرح شد و نمایندگان با 128 رای موافق، 57 رای موافق و 18 رای ممتنع از مجموع 222 نماینده حاضر با آن موافقت کردند.