مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان مبارکه:

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، صبح امروز جلسه آموزشی پدافند غیرعامل در بیمارستان محمد(ص) شهرستان مبارکه برگزار شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان مبارکه در این جلسه با اشاره به تعریف  پدافند غیر عامل تصریح کرد: پدافند غیر عامل یعنی مصونیت سازی و هدف از آن کاهش آسیب ها و افزایش بازدارندگی ها در مقابل تهدیدها ست.

شهرام حاجیان گفت: امروزه همه ما بايد خود را به آخرين دستاوردها و يافته هاي علمي تجهیز کنیم تا در برابر هر نوع تهدید و بحرانی آمادگی پاسخ را داشته باشیم.

وی افزود: تهديد هميشه الگوي ثابتي ندارد و هميشه متغيرات زماني تهديد اين بوده كه به اقتضای وضعیت ومکان ظهور پیدا می کند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مبارکه بیان کرد: ما باید برای مقابله با بحران از هر نوع آمادگی کامل داشته باشیم و با روشهای مقابله آشنا باشیم که این خود از زیر مجموعه پدافند غیر عامل محسوب می شود.

وی اظهار کرد: مدیریت سلامت در هنگام بروز حوادث و بلایا و لزوم آمادگی در سطح مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان و بخش فوریت های پزشکی پیش از وقوع  جهت مقابله با حوادث و بروز رسانی تجهیزات ، امکانات و ملزومات مورد نیاز در اسرع وقت امری بسیار مهم و حیاتی است.

حاجیان با اشاره به اهمیت مدیریت خطر بلایا و پدافند غیر عامل، بر لزوم ادامه کار و ارایه ی خدمات مراکز بهداشتی درمانی پس از وقوع حوادث غیر مترقبه تاکید کرد.

وی با بیان اینکه اقداماتی که باید در مدیریت خطر و بلایا انجام شود، خاطرنشان کرد: استخراج نقاط قوت و تهدید بیمارستان با هدف کاهش خطر، آمادگی و پاسخ در برابر حوادث احتمالی همچنین سازمان دهی داوطلبان بهداشت و درمان، تهیه ی بانک اطلاعاتی به منظور استفاده از توان نیروها در حوادث غیر مترقبه و اجرای دیدگاه های پدافند غیر عامل در تمامی عملکردهای سازه ای و غیر سازه ای و فرایندی در بیمارستان شهرستان است از جمله مهترین اقداماتی است که در مدیریت خطر انجام شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مبارکه مطرح کرد: کلاس آموزشی پدافند غیر عامل برای بالا بردن سطح علمی و آموزشی کارکنان در موارد اضطراری و به منظور آمادگی هرچه بیشتر کارکنان در مقابل هرگونه تهدیدات دشمنان به ویژه تهدیدات نرم در محل بیمارستان و مراکز درمانی شهرستان مبارکه برگزار شد.

وی اشاره به اینکه برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی در زمینه دفاع غیر عامل یکی از گام های مهم و زیر بنایی در رسیدن به اهداف راهبردی دفاع غیرعامل جهت تقویت توان دفاعی ، ارتقای آستانه مقاومت ملی در برابر تهدیدات بالقوه و بالفعل دشمن و حفاظت از سرمایه های کلان ملی کشور است.

حاجیان اضافه کرد: آگاه سازی کلیه کارکنان بیمارستان و مراکز درمانی مبارکه یکی از اهداف مهم این جلسه آموزشی است.

انتهای پیام/