رئیس ستاد اربعین مبارکه خبرداد:

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، رئیس ستاد اربعین شهرستان مبارکه عصر امروز در نشست خبری با تسلیت ایام شهادت امام حسین(ع) تصریح کرد: اساسا حادثه ی اربعین، حادثه ی بزرگی است که نگذاشت کربلا در کربلا دفع شود و واقعه عاشورا نادیده گرفته شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمدجواد محمدی گفت: شاید دشمن تصور می کرد که امام حسین(ع) را در کربلا به شهادت می رساند و ایشان را در سرزمین نینوا دفع می کند و فاتحه عاشورایان خوانده می شود.

وی اضافه کرد: اما چهل روز نگذشت که اولین زائران و عزاداران تاریخ آمدند کربلا تا زنده بودن کربلا را اثبات کنند.

امام جمعه مبارکه افزود: اربعین دارای ارزش و مقام والایی است که یکی از نشانه های انسان مومن زیارت اربعین سید شهدا است.

وی بیان کرد: سنت اربعین از ابتدا بین شیعیان سنت والایی بوده اما امروز به نماد قدرت اسلام و تشیع به یک محور وحدتی برای ادیان و مذاهب تشکیل شده است.

رئیس ستاد اربعین مبارکه اظهار کرد: کسانی که در اربعین به کربلا مشرف می شوند، مشاهده می کنند که زائران از کشورها با نژادهایی مختلف و با ادیان گوناگون در این حادثه و همایش جهانی شرکت می کنند.

وی با اشاره هراس دشمن از حضور میلیونی مردم پیاده روی اربعین، خاطرنشان کرد: سال گذشته داعش هراسی را بین زائران رایج کردند که بسته ها و اسباب بازی ها برای انفجار آمده کرده اند، اما این همایش با 27 میلیون شرکت کننده برگزار شد.

حجت الاسلام محمدی عنوان کرد: مردم با پای برهنه از شهرها مختلف با طی کردن صدها کیلومتر راه با پاهای تاول زده خود را به کربلا رساندند و در این همایش شرکت کردند.

وی افزود: سال گذشته زائران از بیش از 80 کشور با پرچم های خاص خود در عزاداری اربعین شرکت کردند.

امام جمعه مبارکه با بیان عظمت و بزرگی مراسم جهانی پیاده روی اربعین تصریح کرد: نه قاب های تلویزیون، نه روایت خبرنگاران، نه تصاویر عکاسان و نه تعریف شرکت کنندگان، هیچ کدام نمی توانند عظمت بزرگ ترین اجتماع انسانی را که در حال حاضر در تاریخ بشر شکل گرفته است، را توصیف و بیان کنند.

وی با اشاره به اینکه پیاده روی اربعین تبدیل به یک حرکت بزرگ و جهانی، فرا نژادی و فرا مکتبی شده بیان کرد: همایش پیاده روی جایگاه ویژه ای دارد به دلیل اینکه امروز یکی از بهترین کارها برای معرفی اسلام ناب محمدی و فرهنگ تشیع است.

رئیس ستاد اربعین مبارکه با بیان اینکه موضوع پیاده روی اربعین دلیل اهمیت ویژه ای دارد خاطرنشان کرد: امام خامنه ای به دلیل اهمیت ویژه ای که پیاده روی اربعین دارد، سال گذشته در مورد پیاده روی اربعین گفتند؛ همایش جهانی اربعین یک حسنه ماندگار است، آنجا ترکیب عشق، ایمان، عقل و عاطفه در مکتب اهل بیت را می تواند تماشا کرد.

وی مطرح کرد: زائران زیادی از شهرستان مبارکه طی سال های گذشته در پیاده روی اربعین شرکت می کردند، برخی از این ها غبطه می خوردند که چرا نمی توانند مانند مرم عراق به زائران امام حسین(ع) خدمت کنند.

امام جمعه مبارکه اضافه کرد: در حالت عادی تامین تدارکات و لوازم مورد نیاز برای این مراسم جهانی نیازمند کمک چند کشور است ولی مردم عراق با اینکه در حال جنگ هستند و محدودیت های خاصی دارند برای همایش جهانی کم نمیگذارند.

وی با اشاره به برپایی ستاد اربعین در شهرستان مبارکه افزود: ستاد اربعین شهرستان مبارکه برپا شد که با خدمت کردن به زائرین شهرستان و دیگر زائرین امام حسین(ع) کمک به مردم عراق کنند.

حجت الاسلام محمدی اظهار کرد: ستاد اربعین شهرستان مبارکه با همکاری همه عوامل تاثیرگذار شکل گرفته است که در استان اصفهان اولین شهرستانی هستیم که این ستاد را برپا می کنیم.

وی گفت: فرماندار، فرماندهی سپاه و نیروی انتظامی، دادستان، ستاد باز سازی عتبات عالیات، نمایندگی های دفاتر زیارتی، شهرداری های شهرستان مبارکه در این ستاد برای کمک و خدمت کردن به زائرین حضور دارند.

رئیس ستاد اربعین مبارکه با اشاره به خدمت رسانی همه جانبه به زائران امام حسین(ع) تصریح کرد: معاونت فرهنگی، معاونت پشتیبانی، معاونت اصناف و تشکل ها و معاونت رسانه در این ستاد آماده به خدمتگزاری هستند.

وی عنوان کرد: برای اربعین باید مراسم باشکوه اربعین را در شهرستان برگزار می شود چرا که همه مردم شهرستان مبارکه نمی توانند در همایش پیاده روی اربعین شرکت کنند.

امام جمعه مبارکه با بیان اینکه برای شهروندانی که نمی توانند در پیاده روی اربعین شرکت کنند، مراسم عزاداری اربعین در شهرستان برگزار می شود، خاطرنشان کرد: مردم شهرستان مبارکه در عزاداری روز اربعین از میادین اصلی شهر به طرف امامزادگان حرکت کنند و در طول مسیر موکب هایی برای پذیرایی از عزاداران همانند کربلا شبیه سازی و اجتماع بزرگی در شهرستان برگزار می شود.

رئیس ستاد اربعین شهرستان مبارکه بابیان اینکه پنج موکب به‌صورت اختصاصی از شهرستان مبارکه است تصریح کرد: سه موکب در کربلا، یک موکب در نجف و یک موکب هم در مرز ایران و عراق برپا شده است و این موکب ها هر شب ظرفیت اسکان دو هزار نفر زائر را دارد.

وی افزود: موکب های شهرستان مبارکه با نام مدافعان حرم به وسیله بنرهای سه در چهار برای راهنمایی زائران نصب می شود و در این موکب ها خدمات پذیرایی، فرهنگی، سخنرانی و عزاداری انجام می شود.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به آدرس موکب های شهرستان مبارکه در کربلا بیان کرد: موکب اول شهر کربلا در ساختمانی واقع در ابتدای شارع القمه در فاصله یکصد متری حرم حضرت عباس(ع) که به شکل حسینیه آماده خواهد شد.

وی گفت: موکب دوم شهر کربلا در شمال حرم حضرت عباس(ع) در ساختمان سه طبقه واقع در شارع بغداد پیش بینی شده است.

امام جمعه مبارکه اضافه کرد: موکب سوم  در شارع شهدا واقع در شمال حرم امام حسین(ع) کنار خیابان صدره بعد از میدان میوه دو طبقه زیرین از هتلی بنام فندق بیارغ کربلا در اختیار ما قرار داده شده است.

وی با بیان اینکه ستاد اربعین شهرستان مبارکه در این پیاده روی در مجموع ۲۰ روز به زائران خدمات رسانی می کند، خاطرنشان کرد: از ۱۵ روز قبل از اربعین تا ۵ روز بعد از اربعین خدمت رسانی انجام خواهد شد.

رئیس ستاد اربعین مبارکه با بیان اینکه پیاده روی اربعین یک مراسم ویژه است، اظهار کرد: به کمک و یاری و ارائه خدمات همه افراد مختلف از جمله روحانیون، پزشکان، پرستاران، مداحان، امدادگران، آشپزها و دیگر مردم نیاز داریم.

انتهای پیام/