فرماندار شهرستان مبارکه:

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، فرماندار شهرستان مبارکه در مراسم تودیع معارفه جهاد کشاورزی شهرستان با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای انقلاب وشهدای جهادگر مبارکه، از زحمات رضایی مدیر اسبق جهاد کشاوزی مبارکه در طول مدت مدیریت خود در شهرستان تشکر و تصریح کرد: افتخار می کنیم شهرستان مبارکه جز معدود شهرستان های استان است که در راستای سلامت و امنیت غذایی مردم  توانست با پیازکاران متخلفی که بیش از حد از سموم غیر مجاز استفاده کرده اند مبارزه کند.

علی اصغر ذاکری با بیان اینکه در راستای اصلاح الگوی مصرف ومدیریت مصرف آب، فعالیت های خوبی انجام شده است، گفت: دونقطه در شهرستان به صورت پایلوت برای تغییر الگوی کشت پیش بینی شده که انتظار داریم با همکاری جهاد کشاورزی وکشاورزان هرچه سریعتر عملیاتی شود.

وی با اشاره به نحوه انتخاب مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مبارکه افزود: الویت اول شهرستان، استفاده ازمعاونین و کارشناسان شاغل در جهاد کشاورزی بومی بود که پس از مذاکره استان با برخی از این عزیزان، از پذیرش مسئولیت بنا به دلایل شخصی خود داری  کرده بودند.

فرماندار مبارکه اضافه کرد: شهرستان و استان الویت بعدی خود را استفاده از مدیران با تجربه، متخصص با سوابق اجرایی درشهرستان مبارکه قرار داد که پس از بررسی، مهندس خاکی را که قبلا سابقه معاونت در جهاد کشاورزی شهرستان را داشته را انتخاب و معرفی کرد.

وی بیان کرد: درست است که انتصاب مدیران شهرستان باید با هماهنگی فرمانداری انجام می شود ولی انتخاب آنان با ادارات کل استان است و پس از انتخاب با فرمانداری ونماینده شهرستان هماهنگی لازم انجام می گیرد.

ذاکری از مدیر جدید جهاد کشاورزی با توجه به کمبود منابع آبی و ذخیره آب پشت سد خواست الویت اول خود را آموزش صحیح مدیریت مصرف آب، جایگزین کردن محصولات کشاورزی مناسب به جای برنج، ترویج استفاده از سیستم آبیاری قطره ای، تشویق جایگزین الگوی کشت از سنتی به صنعتی وآموزش کشاورزان در خصوص استفاده صحیح واستاندارد از سموم وکودهای شیمیایی در مبارکه قرار دهد وبا هماهنگی نظام صنفی وngo های فعال کشاورزی شهرستان آموزش های لازم را به کشاورزان ارائه کنند.

وی با بیان اینکه سیاست دولت حمایت از کشاورزان است اظهار کرد: همانطوری که دولت، سهمیه آب برای کشت بهاره اختصاص داد انتظار داریم کشاورزان در کنار دولت و مردم در استفاده صحیح از آب تلاش و از کشت محصولات با نیاز بالای آبی خود داری کنند.

فرماندار مبارکه از برخی از کشاورزانی که زمین خود را برای کشت پیاز اجاره میدهند انتقاد و عنوان کرد: با توجه به کمبود آب در شهرستان واستفاده بیش از حد سموم غیر مجاز در کشت پیاز، ازسال آینده با پیازکاران متخلف و کشاورزانی که زمین خود را در اختیار آنان می گذارند برابر قانون برخورد م یشود.

در این مراسم کیومرث خاکی به سمت مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مبارکه انتخاب گردید.

انتهای پیام/