امام جمعه دیزیچه:

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، امام جمعه دیزیچه در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر دیزیچه با اشاره به اینکه امام حسین(ع) تمام هستی خود را فدای اسلام و ارزش های دینی کرد، گفت: حادثه عاشورا همانند یک دانشگاه بزرگ معرفتی بوده و آثار عشق و بندگی در تمام زوایای آن متجلی شده است.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی صانعی صحنه کربلا را یک صحنه بزرگ از نمایش بندگی و دلسپردگی به خداوند متعال دانست و تصریح کرد: حضرت سیدالشهدا(ع) در آن گرما و سختی جنگ، با اقامه نماز جماعت ظهر، مهم ترین پیام خود را که عبارت بود از احیای ارزش های دینی به نماز را به زیبایی به تصویر کشیدند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران در حقیقت برگرفته از عاشورا و مکتب امام حسین(ع) است، افزود: فرهنگ نماز و امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و نظامی که نشأت گرفته از حادثه کربلا است باید به صورت ویژه مورد توجه عام و خاص قرار گیرد.

امام جمعه دیزیچه با اشاره به عاشورای سال 88 بیان کرد: در روز عاشورا عده ای یزیدگونه با اطاعت از یزیدان زمان، آمریکا و اسرائیل به عزاداران حسینی جسارت و بی حرمتی کردند.

وی عنوان کرد: این فتنه گران که با حمایت رسانه های انگلیسی، سعودی، آمریکایی و اسرائیلی جنایتی را همانند ابن سعد که دستور آتش زدن خیمه های اباعبدالله(ع) را داد،  مساجد و خیمه های عزاداران امام حسین(ع) را آتش زدند.

حجت الاسلام صانعی با توجه به هتک حرمت در عاشورای 88 اظهار کرد: همانطور که یزیدان، عمر بن سعدها و شمرها هله هله می کردند و پیراهن کهنه از تن امام حسین(ع) بیرون آوردند، این بی دین ها هم در روز عاشورا هله هله و عزاداران را برهنه کردند.

وی با اشاره به قیام 9 دی افزود: اگر قیام شما مردمی که در مکتب عاشورا پرورش یافته اید نبود، امروزه ما باید شاهده به مسلخ گاه بردن پسر فاطمه(س) بودیم و بار دیگر سر از بدن عزیز زهرا(س) جدا می کردند.

امام جمعه دیزیچه گفت: قیام شما بود که فتنه ی، این فتنه گران یزیدی را نقش برآب و شعار پیروی و اطاعت از ولایت را طنین انداز کرد.

وی وظیفه امروز شیعیان را اعلام برائت کردند از یزیدان زمان و فتنه گران دانست و تصریح کرد: امروزه باید از یزید و یزیدان بیزاری بی جوییم که این درس زیارت عاشورا برای همه ی ما است.

حجت الاسلام صانعی اضافه کرد: باید از فتنه گرانی که مصوب هتک حرمت به عزای امام حسین(ع) شدند و توبه و عذر خواهی نکردند و در این زمان هم بر تبل فتنه می زنند اعلام برائت کرد و جلوی این ها قرار بگیرم.

امام جمعه دیزیچه بیان کرد: تا وقتی که رهبری مانند امام خامنه ای و مردمی عاشورایی مانند شما باشند فتنه گران بدانند که هیچ غلطی نمی توانند انجام دهند.

انتهای پیام/