فرماندار مبارکه تاکید کرد:

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، هم‌زمان با سراسر کشور صبح امروز زنگ مهر در دبیرستان امیر کبیر مبارکه نواخته شد.

فرماندار شهرستان مبارکه ضمن تبريك هفته دفاع مقدس و بهار تعليم و تربيت تصریح کرد: دانش آموزان بايد بدانند براي رشد و بالندگي خود و كشور با تلاش و پشتكار مداوم در مسير تحصيلي گام بردارند.

 

علی اصغر ذاکری در خصوص ويژگي هاي رزمندگان در دفاع مقدس گفت: رزمندگان اسلام با خدا محوري و اعتقادات قلبي به خداوند در هشت سال دفاع مقدس در برابر همه مستكبران جهاني ايستادگي و مقاومت كردند.

وی افزود: از دانش آموزان می خواهیم تا به عنوان سنگربانان علم و دانش، نهایت تلاش خود را برای ساختن یک نسل آینده ساز دیگر برای سرزمین ایران اسلامی انجام دهند.

ذاکری اظهار کرد: مقارن بودن ایام دهه ولایت و امامت، هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی را به فال نیک می گیریم و مدرسه را سنگری دیگر برای دفاع از سربلندی و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

*رشد و افزايش ظرفيت هاي اعتقادي، اخلاقي و فرهنگي دانش آموزان از اهداف مهم آموزش و پرورش مي باشد

رئیس آموزش و پرورش شهرستان مبارکه با اشاره به اهداف آموزش و پرورش گفت: رسالت آموزش و پرورش تنها انتقال تجربيات بشري و ميراث فرهنگي از يك نسل به نسل ديگر نيست؛ بلكه رسالت اصلي آموزش و پرورش در تغيير نوع نگاه و رفتار انسان ها مي باشد و اگر در مدارس انسان سازي به خوبي انجام شود؛ آن ملت به سود صد ساله خواهد رسيد.

داود رجبی  در خصوص اهميت اعتقادات و علم در آموزش و پرورش تصریح کرد: رشد و افزايش ظرفيت هاي اعتقادي، اخلاقي، فرهنگي، هنري و سياسي دانش آموزان مهمترين اهداف آموزش و پرورش مي باشد كه اگر به درستي به اين اهداف برسيم نسل آينده ساز ما در برابر تهاجمات فرهنگي غرب، واكسينه و مقاوم مي شود.

وی با بزرگداشت ياد، نام و خاطره شهدا، جانبازان و ايثارگران هشت سال دفاع مقدس به ويژه شهداي دانش آموز افزود: بخش اعظم شكل گيري فرهنگ ايثار و شهادت در عمق تعليم و تربيت مدارس مي باشد  و دانش آموزان بايد در سايه اين امنيت كه حاصل جانفشاني و رشادت هاي ايثارگران و رزمندگان دفاع مقدس مي باشد به آموزش و خودسازي هر چه بيشتر تلاش كنند.

رجبی با بيان اينكه شهرستان مبارکه 156 شهيد دانش آموز تقديم انقلاب نموده است؛ عنوان کرد: امروز اگر ملت ايران در امنيت زندگي مي كند و دانش آموزان با امنيت و آرامش در كلاس هاي درس حاضر مي شوند و براي سربلندي و موفقيت آينده كشور تلاش مي كنند، همه از بركت خون شهيدان است.

این مراسم با حضور فرماندار، فرمانده سپاه، فرمانده نیروی انتظامی، رئیس آموزش و پرورش و روسای ادارات شهرستان مبارکه برگزار شد.

انتهای پیام/