جشن عاطفه ها در آستانه مهر و بازگشایی مدارس فرصتی است تا کودکان نیازمند به همت نیکوکاران گام های علمی خود را به سوی مدرسه آغاز کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، بوی مهر کم کم از کوچه و خیابان ها به مشام می رسد و در این میان چشمان معصومی در انتظار بارش مهر بر زندگی خالی از حیاتشان هستند تا شاید مرهمی بر زخم های آن ها باد، شاید روزنه ای به سوی نور آینده  گشوده شود و هزاران  راه نرفته و آرزویی که جز با همدلی مردم این آب  و خاک محقق شود.

چه خوب است  فراموش نکنیم دستان خالی همسایه  مان لکه تیره بر زندگی ماست و سندی  از کمرنگ شدن انسانیت در هیاهو و سرعت این روزهای زندگی پردغدغه  محسوب می شود.
امروز جشن عاطفه ها آغاز شد تا همدلی را بر همزبانی مقدم بدانیم و مهر ورزی را پیش از آغاز مهر در جای، جای این کشور جاری سازیم که مبادا فرزندان آن در فقر و بی توجهی  بیراهه را بر راه زندگی ترجیح  دهند .
جشنی برای به نمایش گذاشتن مهربانی و انسان دوستی، در ماه مهربان مهر، جشنی که یادآور مراسم گلریزان در زورخانه‌ها و پهلوانی‌های قدیم است و نوع دوستی که مسلمانان به آن شهرت دارند را معنا می‌کند؛ روزی  نمادین که در آن، اقشار مختلف جامعه برای دستگیری از هم‌نوع خود، آنچه از دستش بر می آید، انجام می دهد؛ از کمک های هزار تومانی گرفته تا میلیونی، فقط با نیت کمک به محرومان و دیگر هیچ، فرصتی که غبار دل ها از بی مهری پاک  مشود و کارها بدون هیچ چشم‌داشت و در کمال خلوص ادا می شود.
مهر را سایه‌بانی بر خانه های بی سرپناه دانش آموزانی کنیم که سقف آرزوهای کودکی‌شان در طوفان سهمگین زندگی نابود می شود و آرزویی ندارند جز حمایت دستان گرم و مهرورزی تا از حق طبیعی خود یعنی آموزش به عنوان یک هموطن بهره‌مند شوند.
بزرگ مردان و زنانی که روح بزرگشان در جسم کودکانه آنها محبوس شده و سکوت و نگاهشان تلنگری به بی مهری و بی عدالتی روزگاری است که انگار چشمش بر زحمت و تلاش این کودکان بسته شده در عوض ماشین های رنگارنگ و تفریحات متنوعی در گوشه هایی از این شهر چنان خودنمایی می کنند که هرگز ترازوی عدالت یارای مساوات ندارد.
امید است که روزی جشن عاطفه ها نه به منظور جمع آوری کمک  برای دستیابی کودکان  نیازمند به حق طبیعی خود؛ یعنی آموزش، بلکه به منظور یادبودی از همدلی مردم این آب و خاک برای کمک به یکدیگر برگزار شود، خاک پرمهر و با ارزشی که برنامه ریزی ها و توجه بیشتر به آن فقر را از مردمان با اصالت و مهربانش دور می کند.
متاسفانه در روزگار حال که فاصله طبقاتی غنی را غنی تر و فقیر را فقیرتر می کند و صرفا به منطقه ای خاص مربوط نبوده و معضلی جهانی است، روزهای نمادین این چنینی شاید تلنگر خوبی برای احیای حس نیکوکاری و انسانیت باشد اما کمی واقع بینی گواه این مساله است که نیاز 365 روز سال با یک الی دو روز جشن برطرف نمی شود و باید همدلی و کمک را هرروز تمرین کرد به ویژه آنکه در کشوری اسلامی و پایبند به عقاید اسلام ناب محمدی زندگی می کنیم، آیینی که پیامبر آن پیامبر مهر و رحمت است و احادیث بسیاری مبنی بر کمک و نوع دوستی داریم.
ما مردمانی از اهالی محله کرامت هستیم،  پیشه مان میهمان داری و دلمان لبریز از عشق و عاطفه ای است که  سالها دغدغه عدالت و انسانیت و وجدان را به دوش می کشد و مردمان فقیر را از نزدیک می شناسیم و مولایمان، حاکم عدالت پیشه ای است که روز و شب و آشکار و پنهان به یتیمان و فقرا رسیدگی می کرد روزگار تغییر کرده ، با زمان جلو رفتیم اما ارزش هایمان را فراموش نکردیم هرچند در مواردی کمرنگ شد اما هرگز از دفتر قلبمان پاک نشده اند و تجلی  این مهر در تقویم روزهای سخت این مملکت با افتخار ثبت شده است.
گفتنی است براساس برنامه ریزی های که امسال کمیته امداد امام خمینی (ره) داشته 25 شهریور و 10 مهر ماه برای کمک به دانش آموزان نیازمند و تهیه لوازم التحریر و پوشاک و به طور کلی آماده سازی مقدمات مدرسه برای آن ها درنظر گرفته شده و با شعار “مهر در انتظار همدلی”  در انتظار دستان یاری گر نیکوکاران است همچنین در روز ۲۵ مهرماه نیز از خیران عرصه تحصیل تجلیل و جشن گلریزانی برای تکمیل کمک‌های خیران به دانش‌آموزان برگزار می‌شود.
براساس رویکرد کمیته امداد مبنی بر تغییر شیوه‌ مشارکت مردم، نیکوکاران با استفاده از روش‌های الکترونیکی و پیامکی که بر اساس کد ussd طراحی شده می‌توانند از طریق سامانه# ۱ *۸۸۷۷* کمک های نقدی خود را برای جشن عاطفه ها واریز کنند.
براساس آمارهای کمیته امداد امام خمینی (ره) بیش از 330 هزار دانش آموزرا در کشور تحت پوشش و سرپرستی قرار گرفته‌اند.
انتهای پیام/ باشگاه خبرنگاران