فرماندار شهرستان مبارکه:

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، فرماندار شهرستان مبارکه در جلسه امروز کارگروه کشاورزی، آب، خاک و منابع طبیعی شهرستان ضمن تبریک هفته تعاون، از زحمات تعاونگران شهرستان در خصوص رونق بخش کشاورزی تشکر و تصریح کرد: شهرستان مبارکه به عنوان یک شهرستان صنعتی و کشاورزی و دارا بودن ظرفیت ها و پتانسیل های بالقوه می تواند پایلوت تولید و عرضه محصولات کشاورزی در استان باشد.

علی اصغر ذاکری به تولید انواع محصولات کشاورزی در شهرستان مبارکه اشاره کرد و گفت: تعاونی های و بخش خصوصی می توانند با احداث صنایع تبدیلی کمک قابل شایانی به کشاورزی شهرستان انجام دهند.

وی با اشاره به معضل کمبود آب، افزود: کمبود آب مسئله­ ای است که بسیاری از کشورهای پیشرفته هم با آن درگیر هستند، پس باید از کاشت محصولات با نیاز آبی بالا خوداری  و به سمت جایگزین کردن آن ها حرکت کنیم.

فرماندار مبارکه بیان کرد: در حال حاضر محوری ترین موضوع بخش کشاورزی تامین آب مورد نیاز برای کشاورزان است و با توجه به خشکسالی های متعدد و کاهش چشمگیر آب در پشت سد و سفره های زیرزمینی استفاده بهینه از آب موجود تنها راه حل برای رفع این معضل است.

ذاکری اظهار کرد: باید برای ادامه روند کشاورزی به سمت  اصلاح الگوی کشت و طرح کشت جایگزین گام برداریم  و جهاد کشاورزی و صنف کشاورزان باید کشاورزان را توجیه کنند که برای کشت پاییزه سهمیه آب اختصاص نیافته و باید از کاشت محصولات خودداری کنند

فرماندار مبارکه عنوان کرد: امیدواریم با همکاری و تعامل همه دستگاه های ذیربط و با بهره گیری حداکثری از فرصت های موجود، زمینه برای اجرایی شدن منویات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی، رشد روز افزون و بهبود وضعیت معیشتی شهروندان فراهم شود وروز به روز شاهد رونق محصولات کشاورزی در شهرستان مبارکه باشیم.

انتهای پیام/