امام جمعه مبارکه:

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، امام جمعه مبارکه در همایش تجلیل از نخبگان و رتبه های برتر کنکور سراسری با تبریک این موفقیت به دانش آموزان تصریح کرد: این دانش آموزان با کسب رتبه های قابل توجه در کنکور سراسری افتخار بزرگی کسب و جایگاه علمی شهرستان مبارکه را برجسته کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد محمدی گفت: یکی از مباحث مهم در زندگی بشر، ترسیم هندسه موفقیت و عناصر شکل دهی این هندسه است.

وی افزود: سنجش صحیح نسبت به استعدادها، ظرفیت ها و توانمندی ها، اولین ضلع هندسه موفقیت است.

امام جمعه مبارکه بیان کرد: داشتن برنامه جهت رشد علمی، اخلاقی، معنوی، مهارتی و حرفه‌ای، یکی دیگر از اضلاع این هندسه است.

وی اظهار کرد: عمل به برنامه تدوین شده با به کار بستن اهرم های اجرایی، نظارتی و کنترلی، یکی دیگر از اضلاع این هندسه را تشکیل می دهد.

حجت‌الاسلام محمدی اضافه کرد: داشتن الگوی کامل، ضلع دیگری از هندسه موفقیت را تشکیل می دهد که پیامبران الهی، ائمه اطهار، علما و شهدا، بهترین الگو های زندگی متعالی ما هستند.

امام جمعه مبارکه گفت: تشکیل بنیاد نخبگان در شهرستان مبارکه، فرصتی برای کشف استعداد ها، رشد و بالندگی علمی و اخلاقی، ارائه و معرفی آن ها به عنوان الگو به سایر دانش آموزان و استفاده این نخبگان در مدیریت جامعه است.

img_7288-copy

 

*نخبگان سرمایه های ملی و آینده سازان جامعه هستند

فرماندار شهرستان مبارکه نخبگان را سرمایه های ملی و آینده سازان جامعه عنوان و تصریح کرد: می توان با فراهم آوردن امکانات رفاهی و تحصیلی زمینه های پیشرفت و ترقی را برای فرزندان و دانش آموزان هموار کرد.

علی اصغر ذاکری با بیان اینکه ما نباید از هیچ گونه کمک و مساعدت در راه تحصیل و علم و دانش کوتاهی کنیم، افزود: آگاهی از میزان پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان در طول سال تحصیلی منطبق با‌ استانداردهای آموزشی می‌تواند وضعیت و رویکردهای آموزشی مدارس و کلاس‌های آموزشی را از منظر نیازسنجی و تحلیل عملکرد مورد بررسی قرار دهد.

وی گفت: یکی از راه‌های رسیدن به اهداف نظام آموزشی، بررسی دقیق وضعیت موجود و مطابقت  آن با وضعیت مطلوب و رفع نواقص و تقویت نقاط قوت و استفاده از فرصت‌های پیش رو است.

img_7335-copy

 

* مجلس آماده برنامه ریزی و قانون گذاری در راستای اعتلای علمی و پژوهشی کشور است

نماینده شهرستان مبارکه با تاکید بر اهمیت علم و نیز تفاوت علم و هنر، تصریح کرد: فراگرفتن علم و دانش را می توان موهبت نور الهی دانست که در قلب دانش آموزان گنجانده شده است و اگر علم و دانش با تقوای الهی و اخلاق همراه شود انسان را به کمال می رساند در غیر این صورت ممکن است انسان را به بیراهه بکشاند.

زهرا سعیدی گفت: خوشبختانه امسال دانش آموزان  شهرستان مبارکه همانند سال های گذشته رتبه های بالایی در کنکور کسب کردند و ما این مهم را به فال نیک گرفته و باید از تجربیات این دانش آموزان استفاده کنیم.

وی افزود: علم و دانش اندوزی یکی از راهکار های مهم کاهش تسلط جهان سلطه در دنیا است چون در این صورت قدرت علمی استکبار کم رنگ می شود.

سعیدی بیان کرد: مجلس شورای اسلامی آماده برنامه ریزی و قانون گذاری در راستای اعتلای علمی و پژوهشی کشور است

img_7338-copy

 

*شهرداری آمادگی استفاده از استعدادهای شهرستان در مسیر تدوین چشم انداز های عمرانی و فرهنگی دارد

شهردار مبارکه تصریح کرد: موفقیت دانش آموزان مرهون تلاش معلمان و عنایت خانواده ها و تلاش دانش آموزان است.

محمد شرفا گفت: ظرفیت های بالای دانش آموزان نخبه، فرصتی برای شکوفایی استعداد های دیگر دانش آموزان است.

وی افزود: شهرداری آمادگی دارد از استعداد های شهرستان در مسیر مشورت خواهی و تدوین چشم انداز های عمرانی و فرهنگی استفاده کند.

شهردار مبارکه بیان کرد: عظمت و قدرت ایران اسلامی در حال و آینده مرهون تلاش های دانش آموزان است.

وی اظهار کرد: چهار سال دوره تحصیل برای دانشجو، وقت مناسبی است که هم خوب درس بخواند و هم مهارت و تجربه کسب کند تا در زمان فارغ‌التحصیلی، بتواند منشاء اثر باشد.

img_7370-copy

 

* قدردانی از افتخار آفرینان عرصه های علمی کشور وظیفه همگان است

معاون اداره آموزش و پرورش شهرستان مبارکه گفت: قدردانی از افتخار آفرینی این دانش آموزان در عرصه های علمی کشور دانش امری واجب و مورد تاکید و سفارش دین مبین اسلام است و همه وظیفه دارند برای کسب آن تلاش کنند.

داریوش حلوایی افزود: در سایه پشتکار دانش آموزان و تلاش آموزگاران آنان روند علمی و موفقیت دانش آموزان روندی رو به رشد داشته است.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش همه این وظایف را انجام می‌دهند تا فرزندان این مرز و بوم با آرامش خاطر از اندیشه و علم خود برای توسعه و پیشرفت استان و کشور استفاده کنند.

حلوایی در پایان با بیان اینکه ما باید قطب علمی و جامعه را توسعه بخشیم، اظهار کرد: با برنامه های سازنده و منظم؛ رشد و ارتقاء فرزندان خود را با قدم های محکم و استوار براساس آموزه های دین وعلم روز دنیا به پیش ببریم.

معاون اداره آموزش و پرورش مبارکه با تاکید هرچه بیشتر علم آموزی، گفت: ارزش علم ودانش همانند شب های قدر پر ارزش و منزلت می باشد.

وی افزود: دانش آموزان و دانشمندان ایرانی به لحاظ علمی در طی تاریخ سرآمد همه کشورها هستند و توفیقات علمی و نوین ایران این مهم را ثابت کرده است.

img_7388-copy

در همایش تجلیل از نخبگان و رتبه های سه رقمی کنکور سراسری سال 95 شهرستان مبارکه از 9 پسر و 14 دختر صاحب رتبه های سه رقمی و برتر کنکور تجلیل شد.

انتهای پیام/