فرمانده سپاه شهرستان مبارکه:

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، فرمانده سپاه شهرستان مبارکه در حاشیه بازدید از اردوهای جهادی در گفت و گو با مبارکه نا اظهار کرد: اردوهای جهادی بسیج سازندگی به دنبال این هستند تا فرهنگ اقتصاد مقاومتی را در جامعه ترویج دهند.

سرهنگ رسول قاسمی گفت: در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، اصلی‌ترین مأموریت بسیج در حرکت‌های جهادی تسری گفتمان اقتصاد مقاومتی در بین مردم هست.

وی افزود: ما می‌توانیم تهدیدات را نسبت به عدم باور به اقتصاد مقاومتی از بین ببریم و خودباوری را به مردم انتقال دهیم..

فرمانده سپاه مبارکه اضافه کرد: رویکرد فعالیت‌های جهادی تلاش در راستای گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی است.

وی عنوان کرد: اردوهای جهادی یک حرکت کم نظیراجتماعی است که با ارزش‌ها، هنجارها، باورهای اعتقادی و تعالیم دینی عجین شده و به جریانی میدانی و اثر گذار در جامعه تبدیل شده است.

سرهنگ قاسمی افزود: این اردوهای جهادی نقش اساسی در محتوا بخشی به اوقات فراغت جوانان دارد که این کار در شکل‌گیری ارزش‌ها، باورها و گسترش فرهنگ بومی، اسلامی و دینی بسیار مهم و تاثیرگذار خواهد بود.

**محرومیت زدایی و ایجاد طرح های اقتصاد مقاومتی از اولیت های اردوهای جهادی است

مسئول بسیج سازندگی سپاه شهرستان مبارکه تصریح کرد: با توجه به شعار سال و فرمایشات مقام معظم رهبری برای تحقق اقتصاد مقاومتی اولویت برنامه های گروه جهادی شهید سردار توکلی فرهنگ سازی خصوص و آموزش های مهارتی زنان روستا برای بالا بردن سطح درآمد خانوار و ایجاد مشاغل خانگی است.

سرگرد مهرداد عقیلی با اشاره به محرومیت زدایی و ایجاد طرح های اقتصاد مقاومتی که از اولیت های اردوهای جهادی است، گفت: گروه جهادی خواهران سردار شهید اصغر توکلی حوزه حضرت زهرا (س) از ناحیه مقاومت بسیج شهرستان مبارکه با حضور در روستای دهسرخ از توابع بخش گرکن جنوبی شهرستان آغاز به کار کرده است.

وی با اشاره به برگزاری دوازده کلاس در روستای ده سرخ افزود: خیاطی، سرمه و چرم دوزی، آشپزی، نقاشی روی شیشه بافتی، عروسک سازی، شیرینی پزی، نقاشی رویه پارچه و گلسازی کلاس های برگزار شده در این روستا است.

مسئول بسیج سازندگی مبارکه بیان کرد: مهارت های زندگی، مشاوره خانواده پیشگیری از معلولیت ها، پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر، کارگاه آموزش صنایع تبدیلی، کلاس های بازآموزی درسی، کلاس زبان انگلیسی، زبان فرانسه و نقاشی برای کودکان از جمله این کلاس ها است.

وی با اشاره به اهداف اصلی اردوهای جهادی مطرح کرد: ایجاد روحیه کارآفرینی، کسب شایستگی های هنری و فنی، مسئولیت پذیری همه جانبه، مشارکت اجتماعی، محرومیت زدایی و بالابردن فرهنگ جهادی، اجرای اندیشه های راهبری رهبر معظم انقلاب اسلامی، ایجاد وحدت ملی و انسجام اجتماعی و … از اهداف اصلی اردوهای جهادی بسیج سازندگی است.

انتهای پیام/