بیانیه حوزه بسیج فولاد مبارکه؛

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، حوزه مقاومت بسیج شرکت فولاد مبارکه اصفهان به مناسبت راه اندازی آزمایشی طرح توسعه افزایش ظرفیت 1.8 میلیون تن فولاد، (پنجمین ماشین ریخته گری) بیانیه ای صادر کرد.

این بیانیه به شرح ذیل است:

 

باسمه تعالی

هفته دولت نماد تکریم و تجلیل از شهیدان دولت، رجائی و باهنر است، عزیزانی که در سلوک و رفتار و آرمان خواهی شان، خدمت به ملت و پذیرش مسیر مجاهدت و شهادت به تأسی از افکار و آموزه های امام راحل (ره) زینت یافت. همچنین این هفته فرصتی مناسب و مغتنم برای همه مسئولان در ارائه گزارش جهت تبیین خدمات نظام اسلامی به ملت شریف ایران است.

در شرایطی که دشمنان خارجی و بدخواهان داخلی در تلاشند تا با ایجاد تشنج ودامن زدن به موضوعاتی همچون رکود، تعطیلی کارگاه ها، بیکاری و … یأس و ناامیدی را در جامعه اشاعه دهند، ما به عنوان فرزندان انقلابی و بسیجیان متعهد، مسئولیت سنگینی به عهده داریم تا موفقیت های نظام را برای جامعه بیان نموده و با نمایش توانمندی ها و کامیابی ها امید و انگیزه را در بین ملت شریف ایران زنده نگهداریم.

شاید 25 سال پیش در شهریور 1370 و زمانی که قرار بود اولین ذوب در کوره های فولاد سازی فولاد مبارکه تولید شود، آرزوی رسیدن به ظرفیت اسمی 2/4 میلیون تن در سال برای بسیاری دور از انتظار و دست نیافتنی می نمود، آرزویی که با همت بلند مردان بی ادعای جبهه صنعت در فولادمبارکه محقق گردید.

هر روز و هر روز خبری خوب و مسرت بخش رسید، کارخانه دو میلیون تنی به سه میلیون، پنج میلیون و هفت میلیون تن تولید دست یافت.

نتایج این حرکت همیشه مثبت از وجود کارگران و مدیرانی جوانه زد و رشد نمود که خالصانه مجاهدت نمودند و ثروت آفریدند تا نام فولاد مبارکه به عنوان «مولود انقلاب اسلامی» و بزرگترین و سرآمد ترین بنگاه اقتصادی و صنعتی کشور در خاورمیانه و شمال آفریقا و در سطح بینالمللی بلند آوازه گردد.

قطار ثروت آفرینی این مجموعه بزرگ ملی در طول سال های اخیر توانسته است بی توقف و بدون اتکا به منابع ویژه با تمرکز بر ارزش های درون سازمانی، به سمت اهداف متعالی سند چشم انداز نظام مقدس جمهوری اسلامی در حوزه صنعت حرکت نماید.

در 3 سال اخیر، ضمن توسعه کیفی و تنوع در محصولات تولیدی و ایجاد بازارهای استراتژیک صادراتی، افزایش ظرفیت تولید نیز مورد توجه قرار گرفته و در مسیر تکمیل زنجیره تولید گام برداشته شده است. افزایش ظرفیت تولید در کارخانه فولاد مبارکه (در مجاورت شهر مبارکه) از 5/4 به 7/2 میلیون تن، افزایش ظرفیت تولید کارخانه فولاد سبا (در مجاورت زرین شهر) از 750 هزار به 1/5 میلیون تن، طرح تولید 800 هزار تن آهن اسفنجی در سفید دشت چهار محال و بختیاری، احداث کارخانه تولید 5 میلیون تن گندله و 5 میلیون تن کنسانتره در منطقه معدنی سنگان استان خراسان رضوی از مهمترین طرح های توسعه این شرکت عظیم و در جهت اشتغال زایی ملی است که در سال 1395 به بهره برداری رسمی خواهند رسید.

روز یکشنبه 31 مرداد ماه 1395  اشک شوق در چشمان کارگران و مدیران فولاد مبارکه حلقه زد. تولید آزمایشی اولین شمش در طرح توسعه ریخته گری فولاد مبارکه به معنی افزایش دو میلیون تن ظرفیت فولاد کشور بود. یعنی چیزی بیش از دو برابر بعضی از کارخانه های بزرگ تولیدی فولاد کشور، چیزی نزدیک به طرح اولیه فولاد مبارکه و بیش از 10% افزایش در تولید فولاد کشور. به راستی شاخص های عملکردی در فولاد مبارکه با بعضی از پروژه ها در کشور قابل مقایسه نیست و زبان و قلم از بیانش قاصر است.

جا دارد از تک تک کارگران، مدیران و پیمانکاران توانمند ایرانی در این مجتمع عظیم تولیدی به خاطر عملی کردن رهنمودهای مقام معظم رهبری در سال «اقتصاد مقاومتی-اقدام و عمل» تقدیر نموده و آن ها را در تداوم مسیر روشن ترسیم شده یاری رساند.

گروه فولاد مبارکه میرود که تا با بهره برداری از طرح های توسعه خود تا پایان سال به ظرفیت 10/3 میلیون تن دست یابد و در افقی 3 ساله با اجرای سه طرح بزرگ توسعه دیگر، به تولید بیش از 12/8 میلیون تن محصولات فولاد موفق گردد. حرکتی انقلابی با بهره مندی از روحیه بسیجی و در مسیر منویات مقام معظم رهبری در تحقق اقتصاد مقاومتی.

ما سربازان نظام مقدس جمهوری اسلامی در فولاد مبارکه ضمن حمایت از مسیر اصولی موجود در شرکت و در پاسداری از خون هزاران شهید دفاع مقدس، با همدلی و همزبانی و با اندیشه و برنامه ریزی در جهت اقدام و عمل در راستای اقتصاد مقاومتی از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد و با افزایش تولید، به رهبرداری از طرح های توسعه و تحقق بومی سازی در جهت سربلندی میهن عزیزمان گام بر خواهیم داشت و از کلیه اصحاب قلم و قدم می خواهیم تا همدل و یکپارچه زیر بیرق ولایت حامی و پشتیبان مدیران و کارگران با دانش و مجاهد خود باشند. در پایان کلام مقتدای همه بسیجیان رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای را چراغ راه خود نموده و آرزو می کنیم که در مسیر جهاد اقتصادی چون گذشته سربلند و افتخار آفرین باشیم، انشاءالله

«بسیجی برای کشور دل میسوزاند برای آبادانی کشور تلاش می کند، برای حفظ استقلال ملی هر چه بتواند کار می کند، از جان خود هم می گذرد، اگر احساس کند دشمن می خواهد از روزنه ای، چه اقتصادی و سیاسی و چه فرهنگی به داخل کشور نفوذ کند در مقابل او می ایستد و با مشت به صورتش میکوبد…»

«حوزه مقاومت بسیج شرکت فولاد مبارکه اصفهان»