نقدی بر رفتار مسئولان در جنجال اجرای کنسرت ها؛

مبارکه نا سید رسول زهرائی/ اسم کنسرت که می آید نا خود آگاه دچار تضاد رفتاری می شویم. بعضی هامان آن طرف آبی می شویم و بعضی دیگر همین جا می مانیم.

آنها که آن طرف می روند دو دسته می شوند یکی آنها که دنبال کنسرت هستند و دیگری آنها که می روند تا در افق حاشیه هایش  محو شوند.

اما این طرف آبی ها !!! نمی دانم می خواهند بروند عروسی یا کنسرت.

اجازه دهید کمی عقب تر برویم. از همان جا که عوامل اجرا از چند ماه قبل تر می آیند و مجوزها را می گیرند.

حامی مالی و برگزار کننده و مدیر برنامه می آیند و دمادم اجرا به جان هم می افتند و سر تقسیم حق السهمشان علیه همدیگر افشاگری می کنند و کنسرت را تا آستانه تعطیلی پیش می برند.

بیچاره آن خواننده ای که این کنسرت به اسمش برگزار شده ولی برداشت اصلی را همان عوامل می کنند.

کاری هم به سر و وضعشان نداریم که اگر داشتیم خود این مقوله مثنوی هفتاد من می شد.

خبرنگاران هم که فقط تا مرحله جشن امضا محرم و عزیز هستند تا خدای نکرده قبل از کنسرت معایب اینها جایی بازگو نشود والا دم ورودی سالن «ورود خبرنگار ممنوع است» جمله همیشگی عوامل اجرایی و نماینده اداره بوق است.

البته تقصیر خودمان است. یا باید رومی روم باشیم یا زنگی زنگ!

اگر بخواهیم نقد کنیم که همینطور نخود در دهانمان خیس نخورده سوژه را می یابیم و  و برای کارهای بعدی آقای مجری برنامه و یا مامورین حراست اداره بووووق بد می شود.

اگر هم بخواهیم چیزی نگوییم باید فقط از محاسن به دروغ مطلب بزنیم.

شاید اگر همان جشن امضاها را تحریم می کردیم و یا حقیقت نگار بودیم به جای خبرنگار، این دلالان جرات نداشتند با ماها اینجور برخورد کنند.

البته راست هم می گویند بندگان خدا! می خواهند آتویی دست رسانه ها ندهند و به نوعی می گویند:

کنسرت ها حریم شخصی است آن هم در سالن های اجرا!!!!

گفتم حریم!!!

یاد صحبت های امام جمعه مشهد افتادم . امام جمعه مشهد گفت: مشهد شهر زیارتی است نه شهر توریستی و گردشگری که مراکز تفریحی و عیاشی درست کنند.

وی افزود: اگر یک آدمی می‌خواهد در یک شهری زندگی کند، در عیاشی‌هایش آزاد باشد، در عملیات فرهنگی‌اش آزاد باشد، در تفریح و خوش‌گذرانی‌اش آزاد باشد، چرا یک شهر زیارتی را انتخاب کرده؟ این شهر را انتخاب کرده که زوار این شهر را بچاپد و همین‌جا عیاشی کند؟

خب صد البته همینطور است و همه اهل بیت حریم دارند و احترام حریمشان واجب!

نمی دانم چرا انتقاد آیت الله علم الهدا به قول اصفهانی ها پته قبای بعضی ها را خاکی کرد. زینت الوزرای تدبیر را می گویم.

( البته لقب زینت الوزرا چند سالی است برای وزیر ارشادمان وارد لغتنامه شده )

علی آقای جنتی صریحا موضع می گیرد و این را مشکل امام جمعه مشهد می داند ولی با بالا گرفتن اعتراضات به اظهاراتش در حاشیه جشنواره رضوی به خبرنگاران گفت: ترجیح می دهم در این مورد اظهار نظر نکنم.

اما این اظهارات کافی بود تا پای کسانی دیگر به این ماجرا باز شود. وزیر کشور این بار پیگیر ماجرا شد و از طرفی هم علی مطهری مثل همیشه اظهارات شاذی را پیش گرفت تا به این نحو خودنمایی کند.

وی گفت: گفت: درباره اجرای کنسرت‌ها در استان‌های مختلف نباید تفاوت قائل شد، زیرا کشور که حکومت فدرالی نیست و اینگونه نیست که بگوییم خراسان رضوی دارای خودمختاری است و قوانین خاصی بر آنجا حکومت می‌کند.

نایب رئیس مجلس درباره اظهاراتی پیرامون حریم امام رضا (ع) درمورد اجرای کنسرت‌ها تأکید کرد: چیزی به نام حریم امام رضا (ع) وجود ندارد.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور هم گفت: اگر کنسرتی مجوز قانونی دریافت کند هیچ شخص و شخصیتی در کشور حق ندارد اجرای این کنسرت را لغو کند چرا که این مسأله به هرج و مرج اجتماعی منجر می‌شود.

نمی دانم کسی که قانون وضع می کند و حریم برای هرفردی قائل می شود چرا حریم اهل بیت را که عمری جیره خوارشان بوده نمی بیند و یا معاونانی که نشان داده اند در برهه های حساس مملکت را دچار هرج و مرج کرده اند چرا حالا مدعی قانون گرایی شده اند؟

 

انتهای پیام/هنرما