فرمانده سپاه شهرستان مبارکه:

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، فرمانده سپاه شهرستان مبارکه شامگاه یکشنبه در همایش بزرگداشت روز جهانی مسجد تصریح کرد: 30 مرداد سال 1348 مسجدالاقصی به دست صهیونیست‌ها به آتش کشیده شد، به همین مناسبت به پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران و تصویب سازمان کنفرانس اسلامی، این روز به نام روز جهانی مسجد نامگذاری شد.

سرهنگ رسول قاسمی گفت: رژیم غاصب صهیونیستی با آتش زدن مسجد الاقصی قصد داشت که جایی برای خودش در قلب اسلام باز کند، اما سست ترین آنها خانه های عنکبوت است.

وی افزود: رژیم غاصب صهیونیست باید بداند که جهان اسلام جهاد با صهیونیست را آویزۀ گوش خود قرار داده  است.

فرمانده سپاه ناحیه مبارکه عنوان کرد: مسجد سازی، نخستین اقدام پیامبر اسلام(ص) در بدو ورود به مدینه بود.

وی بیان کرد: حضرت محمد(ص) پس از هجرت درصدد تشکیل حکومت اسلامی بود و از این رو نیاز به کادرسازی و تربیت نیرو و فضایی برای رسیدگی به مسائل دینی و دنیوی مردم است که برای تحقق آن، اقدام به بنای مسجد کرد.

سرهنگ قاسمی با بیان اینکه مسجد، مرکز همه خوبی هاست، افزود: امام راحل(ره) به خوبی این ظرفیت را شناخت و از آن استفاده کرد و دوام و بقای انقلاب به توجه به مساجد وابسته است.

وی با ذکر این مطلب که اگر مسجد نبود، نه دین پیامبر به ما می رسید و نه انقلاب پیروز می شد، بیان کرد: مسجد مرکز اجتماع، وحدت، هم اندیشی، صمیمیت، همدلی، تربیت نیروهای اسلامی و انقلاب است.

فرمانده سپاه ناحیه مبارکه با بیان اینکه مسجد به عنوان تضمین انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: امروزه باید عزم را جزم کرد تا بتوانیم با برجسته کردن مساجد و پویا نشان دادن آن در مقابل با دشمن سر بلند باشیم.

وی با اشاره به اینکه دشمن به نقش و جایگاه مساجد به خوبی پی برده است و از این رو تمام قد در برابر مسجد و نیروهای مسجدی ایستاده است،خاطرنشان کرد: اگر بخواهند در جامعه نفوذ کنند به سراغ مسجدی ها می روند.

سرهنگ قاسمی با بیان اینکه مسجد جایی است که نیروهای مومن و متعهد دور هم جمع می شوند و برای رسیدن به اهداف برنامه ریزی می کنند، مطرح کرد: دشمن برای ضربه زدن به نظام اسلامی از ابزار فرهنگی، بهره می گیرد و ما نیز باید از همین راه به مبارزه برخیزیم.

فرمانده سپاه ناحیه مبارکه به ضرورت به روز کردن فعالیت های مسجدی اشاره و بیان کرد: در این دهه چه نیازهایی برای نسل جوان وجود دارد و کدام کارکردهای فرهنگی مسجد بیشتر جوانان و نوجوانان را جذب می کند و روی همان برنامه ریزی کنیم.

** مساجد محور و مکان ترویج معارف دینی و اسلامی هستند

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان مبارکه تصریح کرد: 31 مرداد هر سال به نام روز مساجد و آغاز هفته گرامیداشت مساجد نامگذاری شده است.

حجت‌الاسلام حسین کیانی با بیان اینکه محور و مکان ترویج معارف دینی و اسلامی در مساجد است، گفت: از زمان صدر اسلام تا به امروز مساجد همیشه مرکز جنبش و حرکت بوده و از این مکان مقدس برای اسلام تبلیغاتی آغاز شده است.

وی افزود: مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین دوران هشت ساله دفاع مقدس نقش محوری و پر رنگی داشته است و به عنوان مرکزی برای دریافت‌ کمک‌های مردمی نقشی بی‌بدیل داشته است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی مبارکه با تاکید بر اینکه مساجد جایگاه تحقق فریضه امر به معروف و نهی از منکر و همچنین ابلاغ باید و نبایدهای دینی به مردم بوده است، بیان کرد: تفاوت مسجد با اماکن دیگر در بعد معنوی آن است و به این مراکز باید بها داده شود و در حفظ و نگهداری آن نیز سعی و تلاش صورت بگیرد.

وی اظهار کرد: کارکرد مساجد از لحاظ فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و نظامی دقت شود چرا که نهضت اسلامی خودمان از همین مساجد شروع شد.

حجت‌الاسلام کیانی با اشاره به فرموده امام خمینی(ره) که مسجد سنگر است و از سنگرها محافظت کنید، بیان کرد:  مساجد یکی از پایگاه های جهانی مهدویت است و به همین علت دشمنان اسلام با مساجد مخالف هستند.

وی مساجد را پایگاه خادمان انبیاء الهی خواند و گفت: تمامی مسئولان و مردم باید تلاش کنند تا مساجد را به محیطی جذاب برای حضور نوجوانان و جوانان فراهم آورده و به واسطه برنامه‌های اجرایی در تقویت مبانی دینی در روح و روان آنان بکوشند.

این همایش با حضور فرمانده سپاه، فرمانده نیروی انتظامی، سازمان تبلیفات اسلامی و اوقاف و امورخیریه، ائمه جماعات، هیئت امناء و خادمان مساجد و فرماندهان پایگاه های بسیج شهرستان مبارکه برگزار شد.

انتهای پیام/