رئیس شورای حفاظت از منابع آب مبارکه:

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، علی اصغر ذاکری در جلسه امروز شورای حفاظت از منابع آب شهرستان مبارکه با اشاره به کاهش نزولات آسمانی،کاهش منابع آبی را بحران جدی برای شهرستان بیان و تصریح کرد: با توجه به کشاورزی و صنعتی بودن شهرستان و نیاز مبرم این دو به منابع آبی، ضروری است  صنایع و کشاورزان ضمن تغییر الگوی مصرف، نسبت به مدیریت مصرف آب اقدام کنند.

وی با بیان اینکه تأمین و بهره برداری مناسب از منابع آبی که در اختیار داریم از ضروریات است گفت: در بحث تأمین و استفاده بهینه از منابع آب نیازمند تعامل و همراهی مردم و دستگاه های اجرایی مرتبط هستیم.

ذاکری اظهار کرد: مدیریت صحیح منابع آب و صیانت از این منابع حیاتی وظیفه کلیه افراد و دستگاههای اجرایی شهرستان است.

رئیس شورای حفاظت از منابع آب مبارکه با اشاره به اینکه بهترین کارشناسان در خصوص ارائه راهکار برای مدیریت مصرف، خود کشاورزان هستند، افزود: اداره منابع آب می تواند با همکاری نظام صنفی کشاورزی در کمیته های فرعی از نظرات و آیده های کشاورزان استفاده و در صورت امکان در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان مطرح شود.

فرماندار مبارکه مدیریت مصرف صحیح آب توسط مردم را مهم و ضروری دانست و بیان کرد: با توجه به تاثیر کاهش بارندگی ها بر منابع آبی و در راستای مدیریت مصرف درست آب، نصب کنتورهای هوشمند در چاه های آب کشاورزی ضروری است.

وی اضافه کرد: انتظار داریم اداره منابع آب و جهاد کشاورزی با همکاری اداره برق نسبت به نصب کنتورهای هوشمند در اسرع وقت اقدام کند.

ذاکری به مشکل آب فضای سبز در ادارت شهرستان نیز اشاره کرد وگفت :با توجه به اعلام آمادگی شهرداری مبارکه در خصوص تامین آب فضای سبز ادراتی که نسبت به تغییر سیستم آبیاری و تامین منبع آب فضای سبز خود اقدام نمایند، شهرداری مبارکه آب فضای سبز را تامین می کند.

انتهای پیام/