فرماندار مبارکه در نشست خبری مطرح کرد:

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، فرماندار شهرستان مبارکه در نشست خبری با تبریک روز خبرنگار تصریح کرد: این روز یادآور تعهد اهالی خبر در راستای انجام وظایف حرفه ای و تاریخ ساز خویش و فرصتی مغتنم است تا از زحمات بی دریغ اهالی رسانه تشکر و قدردانی شود.

علی اصغر ذاکری با اشاره به رسالت خبرنگاران در رشد و تعالی جامعه گفت: خبرنگاران نبض حیات جامعه بوده و نقش اساسی در تحقق اهداف نظام اسلامی ایفا می کنند.

وی اضافه کرد: اصحاب رسانه ها پل ارتباطی بین مردم و مسئولین هستند و در راستای اهداف عالی گامی برمی دارند لذا ردپای رسانه ها درعرصه های مختلف جامعه به خوبی مشاهده می شود.

فرماندار مبارکه افزود: اصحاب رسانه نقش مهمی و اساسی در توسعه فرهنگ کشور دارند و می توانند در زمینه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی هنری و … در جامعه موثر باشند.

این مسئول با بیان اینکه انعکاس و بازتاب حقایق و واقعیت ها در جامعه مرهون تلاش های بی وقفه اصحاب رسانه است، اظهار کرد: بازتاب حقایق و افکار عمومی جزء وظایف اصحاب رسانه بوده که باید مورد توجه ویژه خبرنگاران قرار گیرد.

وی با اشاره به مقابله تمام قد دشمنان با ایران اسلامی بیان کرد: رسانه های دشمنان ایران برای مقابله با جمهوری اسلامی سه راه مد نظر گرفته اند و باید رسانه های داخلی با این سه راه مقابله کنند.

ذاکری گفت: کاهش وحدت ملی، تجمل گرایی و تضعیف توسعه ملی سه راه دشمنی و مقابله با پیشرفت کشور ایران است که از رسانه ها انتظار می رود با ایجاد امید در جامعه، افزایش وحدت بین مردم و مسئولین، مقابله با تجمل گرایی به رشد و توسعه ملی کمک کنند.

وی افزود: امسال سال اقدام و عمل نامگذاری شده که باید بر اساس شعار امسال اقدامات خود را عملیاتی کنیم.

فرماندار مبارکه اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی خود یک مقوله جداگانه با جهت‌گیری فرهنگ سال است که در این راستا وظیفه ما گفتمان‌سازی و ترویج گفتمان ملی اقتصاد مقاومتی است.

وی گفت: برای نتیجه گرفت اقتصاد مقاومتی در زندگی مردم باید از جهت گیری های سیاسی و حزبی دوری کنیم و دست در دست از این آزمون هم همچون آزمون های گذشته جمهوری اسلامی ایران سر بلند به پایان برسانیم.

ذاکری با اشاره به نقش رسانه ها در تحقق اقتصاد مقاومتی بیان کرد: رسانه ها در آموزش و نهادینه کردن گفتمان اقتصاد مقاومتی نقش اساسی و کلیدی دارند و تبیین و تفهیم آن را برای مردم در اولویت کاری خود قرار دهند و مطالبات رهبری در شعار سال را برای مردم و مسئولین روشن کنند.

وی اظهار کرد: راه اندازی کارگروه اقتصاد مقاومتی با تشکیل جلسات ماهانه و دعوت از کارشناسان برای تحقق اقتصاد مقاومتی در شهرستان مبارکه اولین کار انجام شده است.

این مسئول افزود: این جلسات برای رفع و پیگیری مشکلات و رونق اقتصادی، حمایت از تولید داخلی و افزایش صنایع در شهرستان تشکیل می شود.

وی تصریح کرد: فرمانداری و بسیج سازندگی شهرستان مبارکه که متولیان اصلی در اقتصاد مقاومتی در شهرستان هستند همراه با هم برای تحقق اقتصاد مقاومتی و رفع موانع آن در تلاش هستند.

ذاکری اضافه کرد: در این چهار ماه از تشکیل این کارگروه شاهده نتایج خوب و مثمر ثمری در شهرستان بوده ایم.

فرماندار بیان کرد: با رفع مشکلاتی که برای فولاد مبارکه پیش آمده بوده پروژه های فاضلاب دو شهر مبارکه و کرکوند در دهه فجر به اتمام می رسد و پروژه های فاضلاب دو شهر دیزیچه و زیباشهر پس از اتمام آن دو پروژه شروع می شود.

وی گفت: شهرهای طالخونچه و مجلسی هم با نصب تصفیه خانه فاضلاب مشکلات فاضلاب این  دو شهر حل خواهد شد.

ذاکری افزود: پروژه آب شرب شهرک صنعتی مبارکه سه روز گذشته به اتمام رسیده است و در آینده نزدیک به افتتاح رسمی می رسد.

فرماندار شهرستان مبارکه بیان کرد: با پیگیری های انجام شده توسط مجلس، جلسه ای با حضور دو وزارت خانه صنعت و معدن و کار و رفاه اجتماعی با مدیرت معاون اول رئیس جمهور برای مشکلات بازنشستگان فولاد مبارکه و ذوب آهن تشکیل شده است که در آینده نزدیک این مشکلات رفع خواهد شد.

این نشست خبری امروز به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی و روز خبرنگار در محل فرمانداری مبارکه با حضور اصحاب رسانه شهرستان مبارکه برگزار شد.

انتهای پیام/