حجت الاسلام صانعی در گفت و گو با مبارکه نا مطرح کرد؛

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی صانعی در گفت و گو با مبارکه نا با تبریک میلاد با سعادت حضرت معصومه(س) تصریح کرد: ما مفتخریم که در زیر سایه کریمه اهل‌بیت(س) تنفس و تنعم داریم و باید قدردان این نعمت عظیم باشیم.

وی گفت: حضرت معصومه(س) دارای فضائل و ویژگی‌های بی‌نظیری بودند که این خصوصیات سبب شد امام جواد(ع) و امام رضا(ع) به زیارت بارگاه کریمه اهل بیت(ع) تأکید کنند و بهشت را پاداش شخص زیارت کننده بدانند.

امام جمعه دیزیچه با بیان اینکه وجود بارگاه کریمه اهل بیت(س) در شهر قم آثار و برکات زیادی برای ایران اسلامی و این شهر به همراه داشته است، افزود: حضرت معصومه(س) به‌گونه‌ای زندگی کردند که امام(ع) لقب عصمت را به وی دادند، وجود حضرت معصومه(س) آثار و برکات زیادی را برای شیعیان و عاشقان مکتب اهل بیت(س) به همراه داشت و همواره میلیون‌ها شیعه برای گرفتن حاجت رهسپار حرم کریمه اهل بیت(س) می‌شوند

وی با اشاره به جایگاه زن در دین مبین اسلام، بیان کرد: نبی مکرم اسلام در حالی حضرت زهرا(س) را پاره تن خود خطاب می کند که در آن دوران داشتن فرزند دختر مایه ننگ بود.

حجت الاسلام صانعی به تفاوت نگاه اسلام و غرب به شخصیت زن اشاره و اظهار کرد: دنیای غرب علارغم شعارهای جذاب، از زنان استفاده ابزاری می کند و مقام زن را در حد خوشگذرانی و نمایش و فروش کالا پایین آورده است درحالی که در اسلام زن و مرد علارغم اختلافات ماهویی، بایکدیگر برابرند

وی با بیان اینکه کربلا دو نوع مبارزه، جهاد و شهادت به رهبری اباعبدالله و تبلیغ و افشاگری با مدیریت زینب کبری(س) وجود داشت؛ این امر سپس توسط سایر ائمه و همچنین حضرت معصومه(س) استمرار پیدا کرد.

امام جمعه دیزیچه افزود: ولایت‌مداری یکی از مهم‌ترین خصوصیات اخلاقی این بانوی پرهیزگار است که این خصوصیت را نه در سخن بلکه در عمل اثبات کردند.

وی اضافه کرد: حضرت معصومه(س) پس از شهادت امام موسی کاظم(ع) برای ملحق شدن به امام رضا(ع) کاروانی را آماده کردند و همراه بیش از ۳۰۰ نفر از شیعیان، شهر مدینه را به سوی خراسان ترک کردند.

حجت الاسلام صانعی تصریح کرد: زنان و دختران جامعه باید «عفت و حیا» و همچنین «پاکدامنی و ولایت مداری» که از مهم‌ترین خصوصیات این بانوی بزرگوار است را سرلوحه خود قرار دهند و با الگوگیری از کریمه اهل بیت(س) در مسیر رضای الهی گام برداشته و سعادتمند شوند.

وی با اشاره به راه‌های الگو گرفتن از حضرت معصومه(س) ادامه داد: زنان و مردان جامعه اسلامی برای اینکه در مسیر رضای الهی گام بردارند و عاقبت به خیر شوند باید معنویت و نورانیت و تقوا که از مهم‌ترین خصوصیات اخلاقی کریمه اهل بیت(س) بود را مورد توجه قرار دهند، اگر حتی رفتارمان چنین حالتی را در جامعه القا کند زمینه تحقق جامعه نبوی و علوی را فراهم کرده‌ایم.

امام جمعه دیزیچه خاطرنشان کرد: امروزه دختران ایران اسلامی از بعد دینی، علمی و اجتماعی رسالت سنگینی برعهده دارند و باید بتوانند در عرصه های مختلف بین المللی آنگونه که شایسته یک دختر مسلمان ایرانی است بدرخشند.

انتهای پیام/