معاون وزیر آموزش و پرورش:

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، علی زرافشان عصر امروز در سفر به اردبیل و بازدید از نمایشگاه دستاوردهای دانش‌آموزان شرکت‌کننده در هفتمین جشنواره مهارت‌های هنری در اردبیل اظهار کرد: ما امروز خوشحال هستیم که استان اردبیل میزبان جشنواره توانمندی‌های هنری هنرجویان کار و دانش است که با این توانمندی زمینه اشتغال و کار مناسب در جامعه را برای خود فراهم کردند.

وی با بیان اینکه به لحاظ محتوایی، آموزشی و همچنین ارائه توانمندی‌های هنرجویان در استان اردبیل و در قالب دهمین جشنواره مهارت‌های هنری شرایط مناسبی فراهم آمده است، تصریح کرد: از سال تحصیلی آینده و با استقرار پایه دهم برنامه‌های مناسب درسی متناسب با افزایش آگاهی دانش‌آموزان به مسائل و موضوعات مختلف روز در کتب درسی گنجانده شده است.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش به تغییرات محتوایی در نظام آموزشی و برنامه درس ملی اشاره کرد و گفت: با چاپ و توزیع کتاب‌های درسی در پایه دهم از امسال در دوره دوم متوسطه تغییرات و تحولات آموزشی اتفاق می‌افتد.

زرافشان نمونه این کتب درسی را مربوط به موضوع انسان و محیط زیست، انسان و سلامت و پیوندهای افراد جامعه با رسانه‌ها در شناخت دقیق از فضای رسانه‌ای و تحلیل آن به معنای واقعی اعلام کرد و افزود: در همین راستا ما در صدد تجهیز آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های رشته‌های نظری، فنی و حرفه‌ای و شاخه کار و دانش هستیم تا در کنار آموزش‌های تئوری، برنامه‌های خوب کاربردی نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی به ثبت‌نام مناسب دانش‌آموزان و انجام مراحل مختلف ساماندهی معلمان، کلاس‌بندی و آمادگی برای آغاز سال تحصیلی جدید اشاره کرد و ادامه داد: در حوزه ثبت‌نام دانش‌آموزان تمام کارها انجام شده به طوریکه در پایه دهم یا همان سال اول دوره دوم متوسطه 70 درصد کار ثبت‌نام دانش‌آموزان در استان‌های مختلف انجام شده و بقیه مراحل نیز در شهریورماه به انجام می‌رسد.

زرافشان بیان کرد: امیدواریم با طی شدن تمام مراحل و پروسه آغاز سال تحصیلی بتوانیم فضای تعلیم و تربیت مناسبی را برای نسل آینده فراهم کنیم.

انتهای پیام/ فارس