فرماندار مبارکه:

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، فرماندار مبارکه در جلسه کمیته مبارزه با مشروبات الکلی شهرستان مبارکه، ضمن تشکر از اقدامات پیشگیرانه دستگاههای ذیربط، تصریح کرد: متاسفانه مشروبات الکی به موازات مواد مخدر دیگر در حال پیش روی است که می طلبد کلیه دستگاه ها با اقدام جهادی نسبت به فرهنگسازی، آموزش و اقدامات ارشادی برای پیشگیری از مصرف مشروبات الکلی و جلوگیری از آثار مخرب این معضل اجتماعی تلاش کنند.

علی اصغر ذاکری با اشاره به آثار زیانبار و تهدیدات مصرف الکل بر روی افراد گفت: مصرف مشروبات الکلی مغایر با اخلاق، فرهنگ و دین بوده و منشاء جرایم بسیاری است که در مسایل خانوادگی، اجتماعی، فرهنگی و نیز انحرافات اخلاقی افراد جامعه تاثیر گذار است.

وی افزود: بی تفاوتی در مصرف مشروبات الکلی، موجب درگیر شدن آحاد جامعه با آثار و تبعات سوء مصرف کنندگان خواهد شد.

فرماندار مبارکه گفت: با تو به شدت تخریب مواد اعتیا دآور دیگر همه نگاه‌ها به سمت شیشه، تریاک، هروئین و کراک است و مقداری از بحث الکل غافل شدیم.

وی اضافه کرد: طبیعتاً فعالیت‌هایی که در زمینه پیشگیری انجام می‌شود بیشتر در بحث مواد اعتیادآور دیگر است تا مشروبات الکلی که می طلبد با آگاه سازی، اغنای مردم و بهینه سازی اوقات فراغت جوانان در راستای پیشگیری از مصرف مشروبات الکلی گام برداریم.

ذاکری به نقش موثر صدا و سیما در این خصوص اشاره و تصریح کرد: متاسفانه در برخی موارد در فیلم های تلویزیونی مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی توسط افراد با وجهه بالا و نقش اول فیلم تاثیر منفی بسیار زیادی در ذهن نوجوانان و جوانان به جا خواهد گذاشت که نقش صدا و سیما به عنوان اصلی ترین موسسه فرهنگ سازی و آگاه سازی خانوده ها در این زمینه غیر قابل انکار خواهد بود.

رئیس کمیته مبارزه با مشروبات الکلی شهرستان با اشاره به نقاط پر مصرف مشروبات الکلی در شهرستان از نیروی انتظامی خواست، ضمن بررسی و رصد این مناطق به طور جدی با عوامل سازنده مشروبات الکی و مصرف کنندگان الکل در شهرستان برخورد کنند.

انتهای پیام/