امام جمعه دیزیچه:

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی صانعی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر دیزیچه با اشاره اقامه اولین نماز جمعه در کشور، تصریح کرد: نماز جمعه قرارگاه است، نماز جمعه در حقیقت قرارگاه بصیرت، ایمان، تقوا و فرهنگ است که ائمه جمعه در حقیقت فرماندهی این قرارگاه را عهده‌دار و سدی در برابر دشمن هستند.

امام جمعه شهر دیزیچه گفت: نماز جمعه یک جریان فعال سیاسی و عبادی است که علاوه بر رساندن انسان به کمال، راه رسیدن به دستاوردهای انقلاب اسلامی را تسریع می کند.

وی نماز جمعه را موجب عزت و اقتدار مؤمنان و عاملی مؤثر برای سرشکستگی منافقان دانست و افزود: نماز جمعه محور وحدت و کانون جوشان هدایت، تقوا و لنگرگاه جامعه اسلامی و ملجأ مؤمنان است.

حجت اسلام صانعی با اشاره به شرایط کنونی جهان اسلام گفت: همانطور که نماز جمعه و خطبه‌های آن در ایجاد بیداری اسلامی و خنثی سازی فتنه‌های دشمنان نقش بسیار موثری دارد در شرایط کنونی هم که ما به دنبال استقلال مومنین و مسلمین از دست مستکبران و کشورهای استعماری هستیم نماز جمعه می‌تواند نقش بسزایی داشته باشد.

وی ضمن تسلیت سالروز شهادت امام جعفرصادق (ع) و با اشاره به روایات اهل بیت در رابطه با شیعه گفت: شیعیان واقعی دارای ویژگی‌های منحصری هستند که مهم‌ترین آن ایستادگی در برابر طوفان‌ها و تهاجماتی است که می‌خواهند اعتقادات شیعه را مورد هجمه قرار دهند.

امام جمعه دیزیچه تصریح کرد: امام صادق(ع) قله‌ای بود که انقلاب بزرگ علمی و تمدنی ایجاد کرد و ایشان در روزگاری قرار گرفت و شرایطی فراهم شد که امام توانستند با یک نگاه تمدنی و کلان و بزرگ و راهبردی، امت را مورد خطاب قرار دهند و پایه‌های جدیدی در تمدن اسلامی پایه‌گذاری کنند.

وی اضافه کرد: وجود این امام و پدر بزرگوارشان نقطه آغازی برای جهش معرفتی بود.

حجت اسلام صانعی افزود: در عصر امام صادق(ع) شرایطی پیش آمد که بی‌سابقه بود و دوران امام باقر و امام صادق(ع) به عنوان یک نقطه عطف در تاریخ توحید، رسالت و امامت به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه عصر امام باقر و امام صادق(ع) را عصری نو و جدید است، تصریح کرد: عصر امام صادق(ع) در بعد دینی با گسترش مرزهای جهان اسلام روبه‌رو بود و ارتباطات اجتماعی با خارج مرزها موجب شده بود که انواع اندیشه‌های خارج از اسلام به سمت جامعه اسلامی سرازیر شود.

امام جمعه دیزیچه با بیان اینکه امام صادق(ع) می‌خواستند منظومه فکری اسلام ناب و مکتب پرافتخار اهل بیت را در این فرصت طلایی تکمیل کنند، افزود: تعمیق اسلام ناب و هویت سازی پیروی از این مذهب خط فکری نخست امام صادق(ع) بود و حاصل این تلاش ده‌ها هزار حدیث و مکاتبه بوده و هزاران شاگرد در این مکتب پرافتخار تربیت شدند.

حجت اسلام صانعی با اشاره به تاکید امام صادق(ع) مبنی بر مبارزه ظلم و ستم و هضم نشدن در جریان‌های سیاسی منحرف گفت: خط امام صادق(ع) در قالب حوزه‌های علمیه ادامه یافت و به حوزه های علمیه و پایگاه های علم و جهاد و خاستگاه انقلاب رسید و مردم و علما نقش آفرینان این حلقه نوین در استمرار خط امام صادق(ع) هستند.

انتهای پیام/