فرماندار شهرستان مبارکه:

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، فرماندار شهرستان مبارکه عصر امروز در جلسه توجیهی، آموزشی، زیارتی دهیاران در شهر مشهد، تصریح کرد: مهمترین تهدید بیوتروریسم تهدیدات زیستی است که شامل رخدادهای بیولوژیک، جنگ بیولوژیک، بیوتروریسم می شود و در حال حاضر برخی از کشورهای دنیا با آن مواجه اند و  جز خطرات مهم به شمار می آیند.

علی اصغر ذاکری با بیان اینکه باکتری ها، ویروس ها و سموم بیولوژیک مهمترین عوامل تهدیدات زیستی محسوب می شوند، گفت: در حال حاضر در بخش کشاورزی استفاده بیش ار سموم به نوعی تهدید زیستی برای شهرستان است.

وی افزود: باید دهیاران با همفکری جهاد کشاورزی و شبکه بهداشت، محیط زیست نظارت کامل بر استفاده از سموم داشته و از استفاده بیش از آن جلوگیری نمایند.

فرماندار مبارکه یکی دیگر از عوامل باعث به وجود آمدن بیوتروریسم را، عدم تعادل و بحران بیان و تصریح کرد: هرگاه تعادل بین نیازمندی ها و توانمندی های موجود در یک سیستم زنده و پویا باشد و تابع قوانین و اصول تعیین شده باشد و به هر دلیلی این موازنه به هم خورد سیستم به خودی خود دچار بحران می گردد که لازم است نیاز و توانمندی در هر سیستم متوازن باشد.

وی با بیان اینکه بیوتروریسم صرفا انتقال بیماری نیست، گفت: بیوتروریسم شامل دستکاری اطلاعات و عدم استفاده صحیح از اطلاعات، اخبار و عدم توانایی در برخورد با بحران توسط  مدیر نیز می باشد و ایجاد تعادل در هر سازمانی محصول توانایی رئیس است.

ذاکری حوضه های موثر از تهدیدات زیستی را در دو بخش نرم افزار و سخت افزار بیان کرد و افزود: بخش نرم افزاری شامل نیروی انسانی، اطلاعات، علوم و فنون و بخش سخت افزاری شامل تاسیسات زیر بنایی و رو بنایی، زیر ساخت های حیاتی و حساس، وسایل و تجهیزات و ابزار و ماشین آلات دستگاه ها است.

این مسئول گفت: دشمن در همه حال به دنبال ضربه زدن به دستگاها چه از راه نرم افزاری و چه از راه سخت افزاری است و همه ما وظیفه داریم با تمام توان به گوش باشیم.

وی اضافه کرد: اگر دشمن بخواهد از راه روانی در حوزه بیوتروریسم وارد شود ابتدا سعی می کند افکار عمومی را در اختیار بگیرد و با ایجاد یک جنگ روانی به جامعه هدف خود دست یابد.

ذاکری گفت: همه مسئولین و مردم به نوعی در معرض تهدیدات بیوتروریسم قرار دارند و هدف دشمن همین است که مردم در خود و جامعه احساس خطر نمایند و با ایجاد یک جنگ روانی افکار عمومی را به سمت خود هدایت نماید.

وی یکی از بهترین راه های مقابله با بیوتروریسم را فرهنگ سازی وآموزش مردم بیان کرد و افزود: دهیاران باید با برگزاری همایش ها و جلسات، کشاورزان را با خطرات بیوتروریسم آگاه و راه های مقابله با آن را آموزش دهند.

فرماندار شهرستان مبارکه از دهیاران خواست هرگونه تهدید بیوتروریسمی در روستاها را سریعا گزارش و زیرساخت های لازم برای مقابله با آن را فراهم کنند.

این جلسه توجیهی در دو روز متوالی با حضورمعاون مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اصفهان، دهیاران و فرماندار شهرستان مبارکه در شهر مقدس مشهد حال برگزاری است.

انتهای پیام/