مسئول بسیج سازندگی مبارکه:

مسئول بسیج سازندگی مبارکه در گفت و گو با مبارکه نا تصریح کرد: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در شهرستان مبارکه، اولین کارگاه آموزشی پرورش بلدرچین امروز در شهرستان به همت بسیج سازندگی و همکاری بسیج مهندسین مبارکه برگزار شد.

سرگرد مهرداد عقیلی با بیان اینکه بلدرچین پرنده‌ای است مقاوم، زودبازده و با محیط‌های مختلف به‌خوبی سازگار می‌شود، گفت: بلدرچین به‌سرعت رشد می‌کند و در سن 35 تا 40 روزگی به بلوغ کامل می‌رسد.

وی افزود: این پرنده پس از رسیدن به سن بلوغ به مدت 4 تا 6 ماه تخم‌گذاری می‌کند، میزان تخم‌گذاری در بلدرچین‌ها بالا و در حدود 250 عدد در سال است.

این مسئول با اشاره به توجه زیاد تولیدکنندگان به بلدرچین تصریح کرد: بلدرچین به‌دلیل منافع زیاد و خواص فوق‌العاده گوشت و تخم آن مورد توجه بسیاری از تولیدکنندگان قرار گرفته است.

سرگرد عقیلی تصریح کرد: در یک جمع‌بندی ساده می‌توان نتیجه گرفت که مجموع عواملی نظیر رشد سریع، سن بلوغ پایین، سن کشتار مناسب، کیفیت مطلوب گوشت و تخم، هزینه‌های ثابت و جاری مناسب در مقایسه با دیگر شاخه‌های دامپروری و همچنین مقاومت بالای پرنده به شرایط نامساعد محیطی، پرورش بلدرچین را تبدیل به صنعتی سود‌آور کرده که امروزه مورد توجه بسیاری از پرورش‌دهندگان در سراسر جهان قرار گرفته‌است.

وی هدف از برگزاری این کلاس‌ها را آموزش نحوه صحیح پرورش و صرف هزینه کمتر برای تولید بیان کرد و افزود: امروزه کسب و کارهای خانگی به‌عنوان راهکاری مهم برای ایجاد اشتغال و درآمد در سراسر جهان محسوب می‌شود؛ امیدواریم با برگزاری کلاس‌های آموزشی به کسب و کار مشاغل خانگی که یکی از شاخه های اقتصاد مقاومتی است، کمک کنیم.

مسئول بسیج سازندگی شهرستان مبارکه تصریح کرد: این کارگاه یک روزه با حضور دکتر خالقی پور استاد دانشگاه و 30 نفر متقاضیان ایجاد واحدهای پرورش بلدرچین در نماز خانه سپاه شهرستان مبارکه برگزار شد.

انتهای پیام/