خبری نگران کننده در آغاز راه ریاست مهندس علی عسگری

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، حامد یامین پور: در حالی که مقام معظم رهبری در حکم انتصاب مهندس علی عسگری به صراحت در به کار گیری نیروهای انقلابی در سازمان به وی تأکید کردند این روزها خبر می رسد که برنامه تلویزیونی «ثریا» که به همت جمع جوان نیروهای انقلابی تولید می شود در حال تعطیل شدن و فارغ از عدم پخش آن در این هفته در حال حذف دائمی از جدول پخش شبکه یک سیماست. برنامه ای که با تلاش فراوان در حال به تصویر کشیدن برتری های علمی و فنی کشور در سال های پس از انقلاب اسلامی بود.

باید یادآوری کرد که کارشکنی های امروز برخی در صدا و سیما نسبت به این برنامه اتفاق تازه ای به حساب نمی آید. چه آنکه همان زمان نسبت به پخش مستند های این برنامه کم لطفی می شد و مدام از جدول پخش حذف می شدند و چه آن که پخش خود این برنامه هر بار به دلایل نا معلومی متوفق و پس از مدتی دوباره از سر گرفته می شد . در حالی که برنامه هایی در تلویزیون پخش می شوند که مجری و سازندگان آن به صراحت بر روی آنتن زنده از خطوط قرمز صدا و سیما عبور کرده و حتی نسبت به سیاست های مشخص رسانه ملی نیز دهن کجی می کنند. اما این برنامه به پخش خود ادامه می دهند و حتی تذکر هم نمی گیرند چرا که مدیران رسانه ملی خیال می کنند برخورد هزینه های سنگینی دارد و سیلی از انتقاد از جانب افکار عمومی را به سوی آن ها روانه می کند .
در حالی که تهیه کننده و سایر عوامل این برنامه بر خلاف عادت همکارانشان تا به امروز فضای اختلاف نظر را به میان رسانه ها نکشیدند و حاضر به گفتن مشکلات در مصاحبه های خود نشدند اما مسئولان رسانه ملی  بدون قدر شناسی نسبت به این رویکرد حرفه ای سازندگان این برنامه همچنان با مصلحت اندیشی همچون گذشته نیروهای جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی را قربانی توصیه  های سیاسی می کنند.
بر کسی پوشیده نیست که قدرت یک برنامه و میزان دانش و حرفه ای بودن عوامل آن به پیش بینی ها و آینده نگری آن ها بستگی دارد. به این معنا که رسانه ای موفق است که جلوتر از مردم و حتی سیاستگذاران چشم اندازی از آینده را به تصویر بکشد. این کار را برنامه ثریا با مستند های خوش ساخت خود به خوبی انجام داد. در روزهایی که بسیاری از سیاستمدارن ما با خوش بینی نسبت به برجام و قراردادهای اقتصادی پس از آن چشم به بیرون مرز ها دوخته بودند مستندسازان ثریا تیزبینانه با یادآوری بد عهدی طرف های غربی تکیه به توان داخلی را نسخه راه گشای کشور اعلام کردند. نگاهی که البته نشأت گرفته از بیانات مقام معظرم رهبری در همان روز بود.
همه این بی مهری ها در حالی اتفاق می افتد که این برنامه یکبار مورد تمجید رهبر معظم انقلاب هم قرار گرفت و ایشان از سازندگان آن تقدیر کردند. اتفاقی که در احوالات امروز صدا و سیما خیلی بی سابقه است و البته به برکت حضور نیروهای جوان حزب اللهی اتفاق افتاد.
تاریخ نشان داده که مسئولان صدا و سیما نیروها و برنامه سازان انقلابی را که آشکارا مفاهیم انقلابی را به برنامه خود می آورند و شعار های اصیل انقلاب را پیگیری می کنند مورد بی مهری مدیران تلویزیون هستند. دلایل مختلفی البته برای این سیاست قدیمی شمرده می شود که یکی از آن ها این است که مدیران مطمئنند نیروی حزب اللهی پس از آن که از کار کنار گذاشته شد به دلیل سعه صدر و درک درست در خصوص حفظ آبروی صدا و سیمای جمهوری اسلامی با جایی مصاحبه نمی کند و به اصطلاح حرمت نگه می دارد.
اگر چه آن چه مدیران صدا و سیما در مورد نیروهای انقلابی همچون سازندگان برنامه «ثریا» می اندیشند قرابت زیادی با حقیقت دارد اما از طرفی حکم مقام معظم رهبری خطاب به مهندس علی عسگری و تأکید ایشان در به کارگیری نیروهای انقلابی حجت را  تمام کرده تا در برابر ظلم آشکاری که بر این جوانان انقلابی می شود سکوت نشود و اگر احیاناً مدیران رده بالای صدا و سیما خبر از این گونه رفتار ها نسبت به عناصر حزب اللهی سازمان ندارد آن ها را نسبت به آنچه در حال وقوع است با خبر کنیم . خبری که هم تلخ و هم در آغاز راه ریاست مهندس علی عسگری نگران کننده است.
انتهای پیام/ رجانیوز