رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان مبارکه:

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، فرماندار مبارکه در جلسه ستاد اقتصاد مقاوتی با اشاره به سیاستهای ابلاغی رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاوتی تصریح کرد: نگاه دولت به  اقتصاد مقاومتی در دو مقوله هدف ورویکرد است که هدف دولت در اجرای هرچه سریعتر اقتصاد مقاومتی،تامین رشد پویا، دستیابی به اهداف سند چشم انداز و بهبود شاخص های اقتصادی است .

علی اصغر ذاکری گفت: رویکرد دولت در اجرای اقتصاد مقاوتی  که برگرفته از هدف است شامل، مردمی بودن اقتصاد مقاوتی، دانش بنیان بودن، عدالت بنیان، درون زایی (تولید داخلی) و برون زایی (صادرات)  است که دولت برای اجرای آن ۱۲ برنامه اقتصادی تدوین نموده است.

وی افزود: اگر بخواهیم به برخی از ۱۲ برنامه اقتصادی دولت نگاهی کنیم، می توانیم به برنامه هایی همچون، برنامه ملی ارتقاء بهره وری، برنامه ملی پیشبرد برون نگری اقتصادی، برنامه ملی درون زایی اقتصادی، برنامه ملی عدالت بنیان وبرنامه ملی کاهش وقطع بودجه نفت اشاره کنیم.

فرماندار مبارکه تصرح کرد: دولت برنامه ریزی کرده در مدت سه سال ۲۵۰پروژه از این ۱۲ برنامه که شامل ۶۰ طرح می شود را انجام دهد.

وی به برنامه ملی درون زایی اقتصادی دولت اشاره کرد وگفت: دولت اقدامات خوبی را در این خصوص  انجام داده ومی توان به پرداخت تسهیلات تا سقف سه میلیارد به بنگاه های کوچک زیر ۵۰نفر اشاره کرد که استان اصفهان دومین استان کشور است که بیشترین بنگاه را جهت استفاده از این تسهیلات معرفی نموده است.

ذاکری افزود: تمام این اتفاقاتی که در بحث تولید وسرمایه گذاری وبهره وری است در قالب ۱۲ طرح اقتصاد مقاومتی است که در حال پیگیری واجراست وانشالله کلیه اعضای ستاد با اهتمام ویژه نسبت به اجرایی نمودن سیاستهای ابلاغی از سوی قرارگاه اقتصاد مقاومتی اقدام نمایند.

وی به اولین برنامه دولت در مقوله هدف یعنی برنامه ملی ارتقا بهره وری اشاره و تصریح کرد: این برنامه با هدف طرح توسعه سرمایه، انرژی، آب وزنجیره تولید تدوین شده وقصد دارد تولید را به سمت خودکفایی وبهره وری اساسی سوق دهد.

فرماندار مبارکه گفت: دولت برنامه ریزی کرده در حوزه کشاورزی درسال ۹۶ یازده میلیون وهشتصد هزار تن گندم تحویل سیلوها دهد که اگر محقق شود این میزان بیش از مصرف در کشور است.

وی افزود: تمام این طرح ها برای حمایت از تولید وسرمایه گذار کشور است که در قالب طرح های اقتصاد مقاومتی پیش بینی شده است.

رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان مبارکه از بسیج سازندگی به جهت حمایت از طرح های اقتصادی در شهرستان تشکر و تصریح کرد: بسیج سازندگی در اجرای طرح های اقتصادی پیش قدم بوده وتوانسته قدم های خوبی در این زمینه بردارد که امیدواریم این روند ادامه داشته باشد .

وی با تاکید بر اینکه شهرداری ها باید به سمت وسوی درآمد پایدار بروند گفت: نباید نگاه آنان به درآمد حاصل از آلایندگی وارزش افزوده صنایع باشد چرا که همانطور که سیاست دولت برون رفت از بودجه نفتی است شهرداری ها هم باید به سمت وسوی درآمد پایدار حرکت نمایند.

ذاکری از صنعت معدن وتجارت خواست با اولویت بررسی واتخاذ تصمیم برای فعال نمودن واحد های تولیدی کوچک ومتوسط بخش خصوص اقدامات لازم را انجام دهد.

وی افزود: از کلیه دستگاه های عضو درخواست داریم که توسعه طرح دولت الکترونیک، اصلاح فرآیندهای خدمت رسانی به مردم و رعای فرهنگ قناعت را در دستور کار خود قرار دهند و نتیجه اقدامات صورت گرفته را در جلسات آتی ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان گزارش ونسبت به تشویق مردم و همکاری آنان در اقتصاد و رواج اصلاح سبک زندگی خود (مصرف و مد و لباس) اقدام نمایند.

فرماندار مبارکه تصریح کرد: از مدیریت جهاد کشاورزی درخواست داریم  خصوص ترویج فرهنگ استفاده بهینه مصرف آب و کاشت محصولات کشاورزی با بهره بالاتر و میزان آب کمتر با استفاده از آبیاری کاهنده در بین کشاورزان شهرستان برنامه ریزی واقدام نماید.

وی با تاکید براینکه مسئولیت اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی نباید تنها بر دوش دولت باشد، گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند عزم عمومی، مشارکت جمعی، تشریک مساعی و مسئولیت پذیری همه ارکان نظام، دستگاه ها و بخش های مختلف است.

ذاکری افزود: با کار و تلاش جدی همه بخش ها و مشارکت عمومی آحاد جامعه و با تاسی از رهنمودهای مقام معظم رهبری، در سال ۹۵ شاهد رفع مشکلات اقتصادی و راه اندازی اقتصاد در شهرستان باشیم.

انتهای پیام/