گزارش/

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، امروز فضیلت زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست. امام خامنه ای

سید همه شهدا امام حسین (ع) است که با معامله با خدا و گذشتن از همه دارایی های خود، محبوب دل های مومنان و آزادگان شد. شهدا هم از تمام هستی خود برای دفاع و امنیت از خاک، ناموس و دین خرج کردند و به همین دلیل خداوند آنها را محبوب دل های دیگران قرار داد.

یاد و نام شهدا برای عموم جامعه الهام بخش است، دیدن ازخودگذشتگی موجب دلگرمی و معنویت مسئولین نظام در راهی که انتخاب کرده اند، می شود.

مردم در طول سالیان بعد از جنگ در یک نگاه کلی مسیر انقلاب را طی کردند و به همین دلیل مقام معظم رهبری فرمودند: من به تک تک این مردم اعتماد دارم.

اعتماد حضرت آقا ناشی ازاین است که مردم ما در مسیر  شهدا، رزمندگان، انقلاب واسلام حرکت می کنند.

اگر رشادت ها و ایثارگری های شهدا در دوران دفاع مقدس نبود، ما امنیت و آرامش امروز را نداشتیم و این شهدا بودند که استقلال و آزادی را برای ما به ارمغان آوردند.

رزمندگان دفاع مقدس به تنهایی در مقابل دشمن بعثی متجارز که اکثر کشورها حامی او بودند، ایستادگی کردند و یک وجب از خاک کشورمان را هم در اختیار آنها نگذاشتند و تاریخ کشورمان نشان داده است که هر موقع که جنگی صورت گرفته، بخشی از کشورمان جدا شده است و تنها دورانی که حتی یک وجب از خاک ما به تجاورز دشمن نیفتاده، دوران شکوهمند دفاع مقدس بوده است؛ دورانی که تمام کفر در مقابل ایمان و استقامت ایران اسلامی صف کشیده بودند و سرانجام شکست خوردند.

در دروان دفاع مقدس به دلیل روحیه انقلابی و ایمان مردم و همچنین حمایت های امام خمینی (ره) و ولایت فقیه بود که پیروز شدیم و همچنان روحیه مقاومت در مردم ما وجود دارد و استقامت در مقابل تحریم های آمریکا و انگلیس و دشمنان انقلاب، نمونه بارزی بر تداوم روحیه مقاومت پذیری مردم ما است.

در دوران تحریم بود که در حوزه های مختلف و در ابعاد فرهنگی،اقتصادی و نظامی رشد پیدا کردیم.

ما وظیفه سنگین و کار بزرگی را در راستای احیا و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت عهده دار هستیم، فرهنگی که در ادامه راه امام حسین (ع) و امام زمان (عج) است، ایشان کسانی را می خواهند که اهل پیمانهای راستین و با ایمان و در راه اسلام حاضر به فدا کردن جان خویش باشند.
روحیه شهادت طلبی نقش اصلی را در حفظ دین و آرمانهای دین و اسلام ایفا می کند این فرهنگ امروز از اهمیت بسیاری برخوردار است فرهنگی که موجب ایستادگی نیروهای مقاومت در برابر دشمنان اسلام شده است.

فرهنگ ایثار و شهادت عامل اصلی ایستادگی و مقابله و پیروزی در برابر دشمنان است، تجهیزات و امکانات نظامی اگر چه ضروری است اما آنچه باعث شد در دوران هشت سال دفاع مقدس با وجود کمبود امکانات نظامی در برابر دنیا پیروز شویم همین روحیه بود.

یاد شهدا را همیشه در جامعه زنده نگه داریم، زنده نگه داشتن یاد شهدا موجب حفظ ارزشها و استقلال این کشور است، کمترین حق شهدا احیای نام آنان و پیام ایشان است، معرفی شهدا، زندگی ایشان، وصایای آنان، روحیات ایشان و صبر خانواده هایشان بر روی آحاد جامعه به ویژه نسل جوان اثر گذار است.

هر چقدر که ایثارگری و فداکاری های شهدا در کشور یادآوری شود، ارزش ها، اصول و مبانی دفاع مقدس در جامعه پررنگ تر می شود و هر جا که نام شهدا و رزمندگان ما مطرح بوده، بزرگواری، رافت، مهربانی، همدلی وهم زبانی بیشتر بوده است.

هر جا که یاد شهدا بوده، دینداری و دین پروری بیشتر و مشکلات کمتر بوده است و همه این ها به برکت شهداست و معتقدیم که باید فرهنگ ایثار و شهادت را اول در وجود خودمان سپس در خانواده و بعد در محیط کار و جامعه ترویج دهیم و بالاترین خدمت در کشور خدمت در جهت ارتقای روحیه معنوی و ایثارگری است.

درهمین راستا جوانان بسیجی پایگاه امیرالمؤمنین حضرت علی (ع) صفائیه، حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی شهید فهمیده و  کمیته خادمین شهدا شهرستان مبارکه برنامه محل انس با شهدا را در کنار شهدای گمنام محله یک صفائیه برگزار کردند.

 

گزارش از محمدرضا باقری

انتهای پیام/