بمناسبت سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی؛

به گزارش مبارکه نا به نقل از ایرنا، مصطفی مدبر مدیرعامل شرکت توسعه،نگهداری اماکن ورزشی طی یادداشتی برای ایرنا نوشت:باپیروزی شکوهمندانقلاب اسلامی در سال 1357ایران با قریب به 36میلیون نفر جمعیت تنها دارای یک میلیون و 751 مکان ورزشی بود.

از این تعداد اماکن ورزشی تنها 865هزار 744 مترمربع فضای ورزشی در اختیار افراد قرار می گرفت.

براین اساس و با در نظر گرفتن جمعیت آن سالها،سرانه فضای ورزشی برای هر ایرانی، تنها 02/0 متر مربع محاسبه می شد.

اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی، عزمی راسخ و تلاشی ستودنی در راستای ارتقای کمی وکیفی فضاهای ورزشی کشورشکل گرفت تا شاهدجهشی عظیم در این زمینه باشیم.

ازآن سال ها تاکنون که بیش ازسه دهه می گذرد، آمارهانشان می دهد شمار این اماکن ورزشی در کشور با رشد خیره کننده 1200 درصدی به رقم 22هزار 617 باب رسیده است.

مساحت اماکن ورزشی با احتساب آن در دست احداث به رقمی بالغ بر 57میلیون و 403هزار متر مربع افزایش یافته است که این رقم حاکی از رشد 6هزار 500 درصدی در مساحت اماکن ورزشی کشور است.

از سوی دیگر و با وجود رشد جمعیت تقریباً 100درصدی در سال 1392 نسبت به سال 1357 (بالغ بر 76 میلیون نفر) شاهد افزایش سرانه فضای ورزشی به ازای هر ایرانی به میزان 3هزار درصد هستیم.

با این اوصاف سرانه فضای ورزشی درحال حاضر با احتساب اماکن در دست احداث بالغ بر 75درصد متر مربع است.

درحال حاضر 3هزارو 300 پروژه ورزشی در کل کشور در دست احداث است و تاکنون بالغ بر 17هزار و 530 پروژه به بهره برداری رسیده است.

اینک پس از گذشت 35 سال از انقلاب شکوهمند اسلامی بدنه مدیریت ورزش کشور به طور جدی به فعالیت های خود جهت تکمیل پروژه های در دست اجرا و ارائه خدمات مناسب به جامعه ورزش کشور و برنامه ریزی هدفمند در راستای تحقق اهداف تعیین شده ادامه می دهد.