رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران:

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، علی اصغر ذاکری فرماندار مبارکه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان مبارکه با بیان اینکه کم آبی و خشکسالی در استان و شهرستان تبدیل به بحران شده است، افزود: طبق آمارو کاهش چشمگیرمیزان آب ذخیره پشت سد با کمبود آب مواجه هستیم که لازم است منابع آبی مدیریت ومردم در مصرف آب صرفه جویی نمایند.

فرماندار مبارکه با اشاره به کمبود آب در استان  اذعان داشت اگر شرایط به این صورت پیش رود ومردم در مصرف آب مدیریت نکنند در آیند صنایع وآب شرب مردم با مشکل مواجه می شود

وی تصریح کرد:با توجه به حساسیت موضوع تمام تلاش مسئولین کشوری ،استانی و شهرستان رفع این بحران است که تقاضای ما از مردم و مسئولین بهینه سازی مصرف آب و صرفه جویی در مصرف است که باید به طور جد در دستور کار قرار بگیرد.

فرماندار شهرستان با اشاره به اطلاع رسانی های انجام شده به کشاورزان توسط جهاد کشاورزی در خصوص عدم کشت محصولات پرآب مانند برنج ، تاکید کرد: کشاورزان توجیه شوند و از کشت در این بازه زمانی که با بحران بی آبی روبرو هستیم جلوگیری به عمل آید و در صورتی که کشاورزی نسبت به کشت اقدام کند دولت هیچ گونه تعهدی در خصوص پرداخت خسارت به محصولات کشاورزی نخواهد داشت.

وی گفت :بحران کمبود آب را بایستی جدی بگیریم و همه با یک اقدام جهادی تلاش کنیم که انشاء اله با بهینه سازی مصرف و مدیریت صحیح بتوانیم این بحران را با کمترین میزان خسارت پشت سر بگذاریم.

ذاکری از کلیه دستگاههای خدمات رسان خواست: کلیه آسیب ها و تهدیدهای موجود در حوزه خود را شناسایی و برای تصمیم گیری و رفع مشکلات به فرمانداری منعکس نمایند.

فرماندار مبارکه با اشاره به خطر ساز بودن بعضی از استخرهای کشاورزی و پرورش ماهی شهرستان به دلیل عدم ایمنی مناسب و نصب علائم هشدار دهنده ، از اداره جهاد کشاورزی خواست : از استخرهای موجود با همکاری آتش نشانی بازدید به عمل آورند و مشکلات ایمنی و حفاظتی آنها شناسایی شده و با نسبت به نصب علائم هشدار دهنده و رفع مشکلات اقدام کنند.

علی اصغر ذاکری به شهرداران تاکید کرد: ضمن حفظ طراوت و نشاط شهری در آبیاری فضای سبز تدابیر لازم اتخاذ و صرفه جویی لازم انجام شود.

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان مبارکه گفت: طبق ابلاغ سازمان مدیریت بحران کشور ۹ کمیته در شهرستان تشکیل گردیده که احکام آن صادر خواهد شد و انتظار ما از مسئولین کمیته ها این است که هر جلسه دو کمیته تهدیدها و بحران های حوزه خود را شناسایی نموده و گزارش کمیته خود را  مطرح نماید.

انتها پیام/