حجت الاسلام حسین کیانی:

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مبارکه در گفت و گو با مبارکه نا ضمن تقدیر و تشکر در خصوص سری جدید تابلوهای فرهنگ شهروندی شهر مبارکه با موضوع قناعت، مصرف و تجمل گرایی، تصریح کرد: تابلوهای فرهنگ شهروندی با موضوع قناعت، مصرف و تجمل گرایی اقدام زیبا و تاثیر گذاری است که به نوعی انعکاس دهنده مفاهیم اخلاقي و دینی در جامعه هستند.

حجت الاسلام حسین کیانی با بیان اینکه نمادهای تصویری بصورت غیر مستقیم بر روی مخاطب تاثیر گذارتر است و خروجی خوبی دارد، گفت: برای تاثیر گذاری بیشتر اینگونه حرکت های فرهنگی، باید به شکل مستمر برگزار شوند.

وی افزود:  نگاه فرهنگی و مذهبی به مناسبت ها  و توجه به موضوع حجاب و عفاف و فرهنگ سازی امر به معروف و نهی از منکر نیاز امروز شهر مبارکه است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی مبارکه تصریح کرد: پرداختن به معضلات اجتماعی باید با دقت، ظرافت زیاد و بصورت غیر مستقیم و پرهیز از اقدامات کلیشه ای انجام شود.

وی با بیان اینکه قناعت یکی از ارزش‌های اسلامی است،گفت: الگوی ما برای سبک زندگی الگوی اخلاق اسلامی و سبک دینی است و در این راه باید به سمت القای روحیه قناعت ساده زیستی و اصلاح الگوی مصرف حرکت کنیم.

حجت الاسلام کیانی افزود: مسأله اسراف و قناعت از مفاهيم و گزاره هاي مورد اهتمام دين مبين اسلام است كه در آيات قرآني و روايات اهل بيت(ع) بر روي اين دو موضوع تأكيدات فراوان صورت گرفته است.

وی تصریح کرد:دركنار بحث اسراف كه همواره دراسلام مورد مذمت قرار گرفته است، مسئله قناعت خصلت و ويژگي ارزشمندي براي يك انسان مسلمان به شمار مي رود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی مبارکه با بیان اینکه تابلوهای که با موضوع قناعت و مصرف و تجمل گرایی در سطح شهر مبارکه نصب شده برگرفته از آیات قرآن و دعاهای ماه مبارک رمضان است ،گفت: در فرهنگ اسلامي صفت قناعت از جمله صفات فاضله و اخلاق حسنه است و از آن به عنوان وسيله اي كه سعادت ابدي آدمي را به بار مي آورد ياد شده است.

وی افزود: براي مبارزه با اسراف و ترويج مصرف صحيح و قناعت بايد به ريشه هايي توجه داشت كه بتواند تاثير عميق در دل و جان مردم بگذارد.

حجت الاسلام کیانی تصریح کرد: همانطور كه اسراف به معناي گسترده آن محصول فرهنگ بيگانه است، صرفه جويي و ميانه روي و اعتدال در امور مختلف نيز از دل فرهنگ اسلامي و بومي ملت ما بيرون آمده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مبارکه گفت: توجه به فرهنگ اسلامی ایرانی توجه به فرهنگ قناعت و القای روحیه قناعت از جمله برنامه هایی است که در شهرستان باید به آن توجه شود.

به گزارش مبارکه نا، تابلوهای فرهنگ شهروندی شهر مبارکه، هر بیست روز بر اساس معضلات، مشکلات و مناسبت ها برنامه ریزی می شود.

انتهای پیام/