فرماندار شهرستان مبارکه:

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، فرماندار مبارکه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: امروزه مواد مخدر در کنار سه بحران اساسی فقر، نابودی محیط زیست وتهدیدات هسته ای قرار گرفته است.

علی اصغر ذاکری گفت: مواد مخدر و روانگردان ها به عنوان بزرگترین منکر هزاره سوم مطرح گردیده است و خانواده ها را تهدید می کند.

وی به آمار مصرف مواد در بین افراد در جهان اشاره نمود و افزود: بر اساس آمارهای موجود نزدیک به ۲۴۰ میلیون نفر از جمعیت جهان یک بار نسبت به مصرف مواد مخدر اقدام نموده اند و ۱۰میلیون نفر نیز به عنوان مافیای مواد مخدر سالیانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد دلار از فروش مواد مخدر سود می برنند.

فرماندار مبارکه تصریح کرد: افزایش تولید مواد مخدر در افغانستان، تغییر الگوی مصرف از تریاک به شیشه، ایجاد باورهای غلط در گرایش جوانان به مواد مخدر به صورت یک بحران جامعه را در برگرفته است.

وی با اشاره به پیامدهای بهداشتی،اقتصادی و اجتماعی مصرف مواد در جامعه، گفت: در حوزه بهداشتی مواد مخدر در کنار تصادف،سکته قلبی و سوختگی یکی از عواملی است که باعث مرگ می شود.

ذاکری با اشاره به مشکلات اقتصادی مصرف مواد مخدر، افزود: بر اساس شاخص سال ۹۳ سالیانه ۱۰هزار میلیارد تومان برای مقابله با مواد مخدر هزینه می گردد .

وی به بحران ها و آسیب های اجتماعی ناشی از بلیه شوم اعتیاد اشاره و تصریح کرد: طلاق، همسر آزاری و کودک آزاری،قتل عمد و خشونت و نزاع و … از جمله آسیب های اجتماعی می باشد که ناشی از اعتیاد و مصرف مواد مخدر می شود.

فرماندار مبارکه گفت: بروز رفتار های تنوع طلبی و لذت طلبی در بین افراد، ضعف اعتقادات دینی، پایین بودن نظارت و کنترل بر افراد، رهایی از استرس و اضطراب و … از جمله عواملی است که زمینه ای برای گرایش جوانان به مواد مخدر ایجاد کرده است که انتظار میرود با همت و جدیت  با این پدیده شوم مقابله شود.

وی  با بیان اینکه هفته مبارزه با مصرف مواد مخدر از تاریخ ۲۸ خرداد لغایت ۴ تیرماه می باشد، افزود: برگزاری همایش، اجرای سرود، اجرای تئاتر خیابانی، استفاده از بیلبوردها و تلوزیون های شهری و توزیع بروشورهای آموزشی به منظور اطلاع رسانی به مردم، استفاده از ظرفیت ائمه جمعه و جماعات و…. از جمله برنامه های این هفته می باشد که انتظار میرود کلیه دستگاههای همکاری لازم را با شورای مبارزه با مواد مخدر در اجرای برنامه ها داشته باشند.

انتهای پیام/