رییس اداره تبلیغات اسلامی مبارکه:

حجت‌الاسلام حسین کیانی در گفت و گو با مبارکه نا با بیان برنامه های فرهنگی مذهبی اداره تبلیغات اسلامی مبارکه در ماه مبارک رمضان 95 تصریح کرد: 80 مبلغ ویژه ماه پر فضلیت رمضان در مناطق مختلف شهرستان مبارکه فعالیت می کنند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مبارکه گفت: تبیین مسائل شرعی، احکام دینی، اجتماعی، اخلاقی و ترویج و تبلیغ فرهنگ سیره اهل بیت(ع) توسط مبلغان روحانی برای اقشار مختلف مردم در این ایام مبارک صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به نقش موثر مبلغان دینی در ارتقای معنویت در جامعه و کاهش آسیب های اجتماعی افزود: یکی از مسائل اجتماعی که حل و رفع آن مدنظر مقام معظم رهبری قرار دارد و بارها بر آن تاکید داشته اند مقابله با آسیب های اجتماعی است و در این مسیر مبلغان دینی نقش مهمی ایفا می کنند.

حجت‌الاسلام کیانی تصریح کرد: بسیاری از آسیب های اجتماعی همچون طلاق، اعتیاد، بی بند و باری، فحشا و منکرات ناشی از کمرنگ شدن معنویات در وجود افراد است و در این راستا تبین امور دینی و معنوی ازسوی مبغان لازمه جامعه امروز ما است.

وی گفت: مبلغان دینی استان که طی ماه مبارک رمضان در مساجد حضور می یابند تلاش کنند تا معانی بلند قرآن کریم را با بهره گیری از آیات و روایات تبیین کرده و همچنین به موضوعات روز جامعه از جمله نهاد خانواده، تهاجم فرهنگی دشمن، جنگ نرم و فضای مجازی و اصول مدنظر دین در این زمینه ها اشاره داشته باشند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مبارکه افزود: مبلغان دینی در واقع سفیران فرهنگی نظام اسلامی هستند که در فعالیت های خود باید هم مباحث معنوی و دینی و هم مسائل روز همچون اقتصاد مقاومتی و بیان تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه های مختلف را در دستور کار خود قرار دهند.

وی تصریح کرد: برپایی بیش از ۲۰ جلسه تفسیر قرآن، ۱۰۰جلسه محفل قرآنی، برگزاری 5 دوره آموزشی سبک زندگی اسلامی با رویکرد طبی و برگزاری دوره آموزشی بینات۱۹(تفسیر سوره انبیا) از جمله برنامه های فرهنگی مذهبی در حال برگزاری است.

حجت‌الاسلام کیانی گفت: راه اندازی واحد پاسخگویی سوالات شرعی در محل اداره تبلیغات اسلامی مبارکه و برگزاری بیش از۳۰جلسه حلقه های جوان و بوستانهای  معرفت در روستاها از دیگر این برنامه ها است.

انتهای پیام/