براي اولين بار در سطح شهرستان مبارکه، تفاهم‌نامه همكاري در جهت تقويت كارآفريني و حمايت از هنرمندان صنايع دستي منعقد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، تفاهم نامه همكاري شهرداري مباركه و اداره ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري شهرستان در راستاي ترويج هنرهاي سنتي و صنايع دستي، آشنايي و جذب جوانان و علاقمندان به رشته هاي مختلف صنايع دستي و ايجاد بستر مناسب براي اشتغال و كارآفريني؛ همچنين حفظ ، احياء و توسعه هنرهاي سنتي و صنايع دستي با رعايت و حفظ بومي گرايي و ارزشهاي فرهنگي منعقد شد.

شهردار مباركه : حمايت از صنايع دستي مصداق عملي اقتصاد مقاومتي است
محمد شرفا با بيان اينكه يكي از مصاديق عملي اقتصاد مقاومتي، توجه به حوزه صنايع دستي است، گفت: يكي از راه‌هاي عملياتي شدن اقتصاد مقاومتي در شهرستان كمك به توسعه و ترويج توليد صنايع دستي است.
وي با بيان اينكه شهرستان مباركه در حوزه صنايع دستي از شهرهاي برتر استان اصفهان است، افزود:ظرفيت هاي بالقوه شهرمباركه در حوزه صنايع دستي بسيار زياد است و ما بايد بتوانيم اين ظرفيت ها را به بالفعل تبديل نمائيم.
شرفا گفت: پتانسيل هاي فرهنگي و صنايع دستي بسياري را در اين شهر داريم كه بايد از اين ظرفيت ها استفاده مفيدي شود.
شهردار مباركه با اشاره به اينكه شهرداري همه توان خود را براي حمايت از صنايع دستي مباركه به كار گرفته است، گفت: مديريت فرهنگي و اجتماعي اين شهرداري برنامه‌هاي متعددي را براي رونق صنايع دستي با همكاري همه هنرمندان و فعالان اين عرصه انجام خواهد داد.
وي گفت: آموزش صنايع دستي يكي از مهم ترين اركان در ميراث فرهنگي است كه بايد از سوي مسئولان اين نهاد مورد توجه بيشتري قرار گيرد.
شرفا اضافه كرد : آموزش صنايع دستي را بايد از سنين پايه شروع كنيم و در همين راستا تفاهم نامه همكاري شهرداري مباركه و اداره ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري شهرستان مي تواند تاثير گذار باشد.
وي گفت : امروزه صنايع دستي به عنوان يكي از بازوهاي اقتصادي خانواده ها مطرح است كه چنانچه شرايط مساعد فروش فراهم شود، بازدهي اقتصادي بالايي خواهد داشت.
وي با بيان اينكه صنايع دستي حاصل روح ملت‌ها و شهرها و آئينه فرهنگ ملي و مذهبي آنها است، افزود: در گذشته‌ مردم شهرستان توجه بسيار زيادي به صنايع دستي بومي و محلي داشتند و از اين نظر شهرستان ما از مناطق غني استان محسوب مي شود.
فراهم كردن بستر هاي لازم جهت همكاري در زمينه آموزشهاي صنايع دستي،همكاري و تعامل در ارتقاء سطح كيفي آموزش مهارت هاي هنري شهروندان ،همكاري در زمينه توسعه و ترويج صنايع دستي، همكاري در برگزاري همايش ها و كارگاههاي آموزشي مشترك ، زمينه سازي جهت ايجاد و توسعه مشاغل خانگي و كسب و كارهاي خُرد و برگزاري دوره هاي آموزشي مورد نياز جامعه هدف ( خانه هاي فرهنگ، باغ بانوان، فرهنگسرا ها ) با رعايت استاندارد ها و همچنين صدور گواهينامه پايان دوره آموزش براي هنرجوياني كه موفق به كسب نمره قبولي در آزمون پايان دوره شده اند از ديگر اهداف و موضوعات انعقاد اين تفاهم نامه است.
رييس اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري شهرستان:
براي اولين بار در سطح شهرستان مباركه صورت گرفت 
انعقاد تفاهم‌نامه همكاري در جهت تقويت كارآفريني و حمايت از هنرمندان صنايع دستي
رييس اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري شهرستان مباركه اظهار كرد: انعقاد تفاهم نامه با شهرداري هم در شناساندن صنايع دستي مفيد است و هم اينكه در شناساندن فرهنگ غني و تاريخي مباركه مي‌تواند بسيار مفيد باشد.
ولي الله رهبري از انعقاد تفاهم‌نامه همكاري با شهرداري مباركه خبر داد و گفت:تفاهمنامه همكاري مشترك بين اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري شهرستان با شهرداري مباركه در جهت توسعه آموزش صنايع دستي و كارآفريني و اشتغال زايي در رشته‌هاي مختلف صنايع دستي و هنرهاي سنتي امضا شد تا هنرهاي دستي مباركه رونق بيشتري بگيرد.
وي با تاكيد بر جايگاه ترويج و توسعه صنايع دستي بيان كرد: با اقداماتي از اين دست مي‌توان هم به مسئله مهم ترويج و توسعه صنايع دستي كمك كرد و هم زمينه مناسبي براي اشتغال زايي و درآمد زايي در اين حوزه به وجود آورد، مقوله اي كه در حال حاضر يكي از اولويت هاي اصلي كشور است.
رهبري ترويج صنايع دستي از طريق آموزش و حمايت از صنعتگران اين بخش را از اهداف اداره ميراث فرهنگي صنايع دستي مباركه دانست و اظهار داشت: بي‌ترديد تعامل و همكاري با مراكز فرهنگي شهرداري مباركه به منظور خدمت‌رساني به شهروندان علاقه‌مند به حوزه صنايع دستي زمينه‌هاي رشد اين صنعت و احياي آن را بيش از گذشته فراهم مي‌كند.
رييس اداره ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري شهرستان مباركه با تاَكيد بر ظرفيت هاي شهرستان در حوزه صنايع دستي و گردشگري گفت: اين صنعت زمينه اشتغال پايدار بسياري از جوانان و نيروي كار را در شهرستان فراهم مي آورد.
رهبري با بيان اينكه با همكاري متقابل اداره ميراث فرهنگي با مراكز فرهنگي شهرداري مي توان از ظرفيتهاي بالاي صنايع دستي شهرستان در ايجاد فرصت هاي شغلي استفاده كرد، گفت: تعامل با شهرداري براي تقويت كارآفريني و حمايت از هنرمندان صنايع دستي براي اولين بار در سطح شهرستان و از شهر مباركه به مرحله اجرا در مي‌آيد.
وي افزود: تا كنون حركت‌هاي خوبي در زمينه رسيدگي به حوزه صنايع‌دستي و احياي آن توسط شهرداري مباركه صورت گرفته است.
رهبري با بيان اينكه در سايه همكاري‌هاي متقابل و با هم‌افزايي مي‌توانيم شاهد انجام كارهاي ارزشمند و شاخصي در حوزه صنايع دستي باشيم، گفت: در زمينه ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري براي رسيدن شهرستان به جايگاه مطلوب بايد از ظرفيت شهرداري استفاده كرد.