تفاهم نامه همكاري بين اداره آموزش فني و حرفه اي شهرستان مباركه و شهرداري مباركه منعقد شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، در راستاي دستيابي به اهداف كلان مديريت شهري، و با هدف گسترش دانش، مهارت و ارتقاي توانمندي سرمايه هاي انساني در شهر از طريق آموزش هاي مهارتي و كارآفريني و همچنين كمك به ارتقاء شاخص هاي كيفيت زندگي از طريق آموزش هاي تخصصي و مهارتي اين تفاهم نامه همكاري بين اداره آموزش فني و حرفه اي شهرستان و شهرداري مباركه منعقد شد.

شهردار مباركه : آمادگي كامل مراكز فرهنگي شهرداري در راستاي ارتقاء سطح مهارتي شهروندان 
محمد شرفا در آيين انعقاد تفاهم نامه همكاري با مركز آموزش فني و حرفه اي شهرستان مباركه گفت: امروزه آموزش هاي شهروندي امري بسيار مهم در بحث مديريت شهري است و مجموعه شهرداري مباركه بر اين باور است كه اصلاح روشها و امور بدون امر آموزش و توانمندسازي شهروندان امكان پذير نيست.
وي با بيان اينكه توسعه آموزش هاي فني و حرفه اي در راستاي توسعه كشور و رسيدن به خودكفايي است، اظهار كرد: امروز مشكل ما رفع نيازهاي اشتغال در جامعه از طريق تربيت نيروهاي تكنيكي، فني ، مهارتي و كارآفرين است.
شهردار مباركه گفت: مراكز فرهنگي شهرداري بايد در امر آموزش براساس استانداردهاي آموزشي فني و حرفه اي انجام فعاليت نموده تا فراگيران پس از طي دوره و برگزاري آزمون ، مدرك مهارت از آموزش فني و حرفه اي دريافت نمايند تا از تسهيلات كارآفريني و مشاغل خانگي نيز استفاده نمايند.
شرفا گفت : شهرداري مباركه آمادگي كامل دارد در بحث آموزشهاي كارآفريني با اداره فني و حرفه اي شهرستان همكاري لازم را داشته باشد و طرحهاي خوبي را به اجرا درآورد.
وي اهداف عمده امضاي اين تفاهم نامه را گسترش دانش، مهارت و ارتقاي توانمندي سرمايه‌هاي انساني بر اساس نتايج نيازسنجي آموزشي در شهر از طريق آموزش‌هاي مهارتي، كمك به ارتقاء شاخص‌هاي كيفيت زندگي و كيفيت محيط‌ شهري به‌واسطه ايجاد و ارتقاء شايستگي ها و مهارت‌هاي شغلي و توانمندسازي و افزايش بهره‌وري در حوزه‌هاي فعاليت مديريت شهري از طريق آموزش‌هاي تخصصي و مهارتي اعلام كرد.
شرفا اظهار داشت: ظرفيت‌ها و زيرساخت‌هاي موجود در مراكز فرهنگي شهرداري مباركه و اداره آموزش فني و حرفه اي مي‌توانند به عنوان مكمل در كنار يكديگر بوده و بصورت هدفمند همديگر را كمك و حمايت كنند.
شهردار مباركه به ارتقاء سطح شهروندي اشاره و گفت: هدف از اين تفاهم نامه و اجراي دوره هاي آموزش مهارتي در فرهنگ سراها و خانه هاي فرهنگ، گسترش توانمندي هاي فني ،حرفه اي و كارآفريني شهروندان است كه با همكاري طرفين اين موضوع اجرايي خواهد شد.
وي گفت : ارائه آموزشهاي فني و حرفه اي براي خانواده ها در بالابردن توان مالي و كارآفريني زنان خانه دار نقش بسزايي داشته و سعي بر اين خواهيم داشت تا با ارائه آموزشهاي مهارتي به خانواده ها در توليد ثروت و درآمد كمك حال خانواده ها باشيم.
رييس مركز آموزش فني و حرفه اي شهرستان :
قدمي نو در راستاي گسترش فرهنگ فراگيري آموزش هاي مهارتي و كارآفريني
اصغر ايرانپورگفت : براساس توافقات به عمل آمده با شهرداري مباركه و در راستاي ايجاد توانايي هاي لازم فني ، مهارتي و كارآفريني در علاقمندان براي راه اندازي اشتغال پايدار و كسب درآمد و در راستاي توسعه كارآفريني و اشتغالزايي ، دوره هاي آموزش فني و حرفه اي به شهروندان مباركه اي در مراكز فرهنگي  شهرداري مباركه ارائه مي شود.
رييس مركز آموزش فني و حرفه اي شهرستان مباركه، ارائه آموزش هاي فني و حرفه اي را بر اساس نياز سنجي كارشناسان در رشته هاي مورد نياز شهر مباركه اعلام نمود و اظهار داشت: بر اساس تفاهم نامه في مابين اداره آموزش فني و حرفه اي و شهرداري مباركه، اعزام مربيان آموزشي ، سنجش و ارزشيابي ميزان مهارت كارآموزان و صدور گواهينامه هاي مهارت فني و حرفه اي از سوي اين اداره انجام خواهد شد .
ايرانپور با اشاره به شعار اين سازمان در خصوص «هر ايراني يك مهارت علمي» تصريح كرد: شهرداري مباركه با پتانسيل هاي بالاي مراكز فرهنگي خود مي تواند در بحث آموزشهاي شهروندي و توسعه آموزشهاي مهارتي و كنترل معضلات شهري برنامه ريزي كرده و با همكاري با ادارات و سازمانها، خدمات خوبي به شهروندان ارايه نمايد.
وي به اهميت همكاري مشترك بين اين اداره و شهرداري اشاره و گفت: در ساير كشورها شاهد اين موضوع هستيم كه شهرداري ها در راستاي گسترش آموزش هاي فني و توانمند نمودن شهروندان اقدامات و آموزش هايي ارائه مي دهند، تا فرهنگ فراگيري آموزش هاي مهارتي در جامعه نهادينه شود.
ايران پور گفت : اين تفاهم نامه با هدف توسعه و ارتقاء قابليت هاي شغلي و حرفه اي شهروندان، ايجاد فرصت هاي شغلي جديد، حمايت از اشتغال پايدار و آموزش و بروزرساني دانش مهارتي آنان تدوين شده است كه اميدواريم با تعامل صورت گرفته در راستاي تعالي بخشيدن به اهداف هر دو دستگاه گام هاي موثري برداريم.
رييس مركز آموزش فني و حرفه اي مباركه در ادامه به موضوعات اين تفاهم نامه اشاره و بيان داشت: برگزاري دوره هاي مهارتي مورد نياز در مراكز فرهنگي شهرداري مباركه با رعايت استاندارد ها آموزشي فني و حرفه اي جهت دستيابي شهروندان به مهارت هاي فني و تخصصي مورد نياز بازار كار ،بررسي اثربخشي دوره هاي آموزشي، آسيب شناسي آموزش هاي مهارتي و ارائه راهكارهاي مشترك جهت ارتقاء فرهنگ مهارت آموزي و افزايش اشتغال پايدار در جامعه هدف مي باشد.
وي با اشاره به اهميت آموزش هاي مهارتي در تحقق اقتصاد مقاومتي گفت: شهرستان مباركه بعنوان قطب صنعتي و كشاورزي استان پتانسيل هاي زيادي براي توسعه و فرهنگ سازي اين آموزش ها دارد كه بايد از حمايت صنايع بزرگ منطقه استفاده كنيم .
رييس مركز آموزش فني و حرفه‌اي شهرستان با استقبال از انعقاد اين تفاهم نامه اظهار كرد: سازمان فني و حرفه‌اي كار تربيت نيروي ماهر،‌ متخصص ،كارآمد و كارآفرين را دنبال مي‌كند و براي ما بسيار ارزشمند است كه در حوزه مراكز فرهنگي شهرداري  مباركه نيز گوشه‌اي از تربيت اين نيروهاي خدوم را بر عهده بگيريم.
انتهای پیام/