مبارکه نا از تجمع کشاورزان گزارش می دهد:

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، کشاورزان مبارکه امروز در مقابل فرمانداری این شهرستان تجمع کردند.

هدف اصلی کشاورزان از این تجمع اعتراض به قطع شدن آب برای زمین های زراعی شهرهای مبارکه و کرکوند بوده و این در حالی است که در روزهای گذشته ممنوعیت کشت برنج در استان اصفهان توسط معاون زراعت و باغبانی وزارت جهاد کشاورزی اعلام شده بود.

این کشاورزان در گفت و گو با مبارکه نا تصریح کردند: این قانون بدون اطلاع قبلی به کشاورزان اتفاق افتاده است و این درحالی است که برای کشت یک جریب نزدیک به یک میلیون و دوست هزار تومان هزینه کرده ایم.

تجمع کنندگان گفتند: این قانون در دقیقه ۹۰ تصویب شده در حالی که پیش از تصویب این موضوع باید کشت جایگزین و تسهیلات مربوط به آن را برای کشاورزان مشخص می کردند.

معاون فرماندار مبارکه در گفت و گو با مبارکه نا تصریح کرد: با اینکه اعلام شده بود که امسال آب نیست، کشاورزان کشت کرده اند.

جواد سلطانی گفت: موضوع ممنوعیت کشت برنج از مدت ها قبل به کشاورزان اطلاع داده شده بود اما به طور یقین کشت جایگزین یک پروسه زمان بری خواهد بود.

وی افزود: با این حال فرماندار مبارکه در اصفهان و نماینده مبارکه  در تهران پیگیر هستند، امیدواریم که انشالله بتوانیم برای این قشر زحمتکش از جامعه بتوانیم کاری انجام دهیم.

نماینده مردم شهرستان مبارکه در گفت و گو با مبارکه نا تصریح کرد: کشاورزان هیچ شعلی و منبع درآمدی جز کشاورزی ندارند، اگر بنا به این است که کشتی صورت نگیرد و کشاورزی تعطیل شود، باید شغلی برای این کشاورزان در نظر گرفته شود.

زهرا سعیدی گفت:درست است که حجم آب کم شده دوتا موضوع هست، نمیتوانیم که یک دفعه به کشاورز بگوییم کشاورزی نکن، پس این کشاورز باید از کجا خرج زندگی تامین کند.

وی اضافه کرد:مردم تحمل کمبودها یا نبودها را دارند اما تبعیص و بی عدالتی برای امت محمد(ص) سخت است .

وی افزود: اینکه کشاورز در حال کشت باشد، آب را ببندیم و کشاورزی تعطیل کنیم، این ظلم در حق کشاورزان است، خسارت این کشت که متحمل کشاورز می شود را  چه کسی پاسخ گو است.

نماینده مردم مبارکه تصرح کرد: جامعه ما جامعه ای که در حال پیشرفت است‌، این پیشرفت باید در همه زمینه ها و به صورت عادلانه و عاقلانه انجام شود.

وی گفت: مظهر عدالت، حضرت علی(ع) می فرماید، عدالت اگر در جامعه نباشد روحیه برابری و برادری از بین میرود و حق کشی و حق خوری جای آن را میگیرد.

نماینده مردم مبارکه افزود: ما باید به حق خودمان قانع و راضی باشیم ولی از حق خود کوتاه نمیاییم و برای احقاق حقمان از جان و دل مایه میگذاریم.

وی تصریح کرد: حق گرفتنی است، باید عدالت و مدیریت را از مدیران جامعه طلب کنیم، مطالبه گری حق ملت است.

سعیدی گفت: قشر کشاورز، قشر زحمت کش و سخت کوشی است که حاصل دست رنج خود را باید استفاده کند.

وی افزود: این قشر سختشان است که بگوییم کار نکنید، گفتن این جمله به این قشر زحمتکش توهین است.

نماینده مردم مبارکه تصریح کرد: وقتی عرق کشاورز با اشک چشمش همراه می شود با زبان روزه چه کسی میخواهد ببیند.

وی با تاکید بر حق آبه کشاورزان در طومار شیخ بهایی گفت: طبق این حق آبه کشاورزان این منطقه نباید از داشتن آب کشاورزی محروم باشند و این آب به جای خدمات کشاورزی در مصارف صنعتی مورد بهره برداری قرار گیرد.

سعیدی افزود: کشاورزان معترض هستند که چطور است که باید برای صنعت باشد ولی برای کشاورزی نباشد، باید آب  مدیریت صحیح میشد،  آموزش دهیم و تعییرالگوی کشت فرهنگسازی شود.

وی اضافه کرد: البته تصمیم گیری بر عدم رهاسازی آب مربوط به قبل ازنماینده شدن اینجانب می باشد، متاسفانه درهفته اول کار مجلس دهم و زمانی که کشاوران اقدام به کشت کرده اند، این تصمیم اجرا شد.

سعیدی گفت: وظیفه من اکنون نظارت براجرا طبق عدالت و قانون می باشد و چنانچه بی عدالتی درحق کشاورزان صورت پذیرفته باشد، پیگیری خواهم کرد .

وی تصریح کرد: سرمایه جمهوری اسلامی ایران همین مردم و همین کشاورزان هستند.

نماینده مردم مبارکه گفت: تذکری مهمی که باید به مسئولین داد این است که باید مواظب باشیم این اعتماداجتماعی که مردم شهید پرور و ولایی به مسئولین جمهوری اسلامی ایران دارند را از دست ندهیم.

وی افزود: همانطوری که حضرت امام خمینی(ره) به مسئولین تذکر داده اند، توانمندی و نقش این مردم در ماندگاری نظام جمهوری اسلامی نباید فراموش شود

سعیدی تصریح کرد: مسئولین برای حفظ اعتماد مردم و کشاورزان به جمهوری اسلامی باید پاسخگوی  باشند.

وی گفت: این مردم هستند که نظام را به این نقطه رسانده اند و این مردم هستند که باید نظام جمهوری اسلامی ایران را تا ظهورآقا امام زمان(عج) به پایان ببرند .

سعیدی با بیان گلایه کشاورزان به اینکه چرا مسئولین مرتبط با آب و کشاورزان در بین ما نمی آیند، افزود: کسانی که به پست و مقام خود فکر می کنند بدانند که این پست و مقام ها میگذرد چیزی که ماندگار است نام نیک و خدمت است.

وی تصریح کرد: هرچند بنده وعده ای خارج از قانونگذاری و نظارت ب مردم عزیز نداده ام ولی آنچه هست و با پذیرش مسئولیت میبینم، اعتراض هزینه های صورت گرفته توسط کشاورزان و «کشت سبز» کشاورزان است.

نماینده مردم مبارکه گفت:  بنده به عنوان خادم مردم هرچند زمان گذشته است، درجهت رفع تکدر خاطر کشاورزان مطابق قانون تلاش خود را نموده ام و پیگیردرجهت اجرای عدالت درتوزیع و برداشت آب خواهم بود.

در آخر باید منتظر اقدام خوب و تاثیر گذار مسئولین برای این کشاورزان باشیم.

انتهای پیام/