چهارمین گردهمایی رویت هلال و گاه شماری امروز عصر در شهرستان مبارکه برگزار شد.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، چهارمین گردهمایی رویت هلال و گاه شماری در شهرستان مبارکه با حضور اعضا ستاد استهلال و مردم برگزار شد.

رئیس ستاد استهلال شهرستان مبارکه در حاشیه این همایش در گفت و گو با مبارکه نا با اشاره به این که در قرآن کریم، آیات مختلفی درباره هلال ماه و منازل مختلف ماه وجود دارد، تصریح کرد: با توجه به آیات قرآن کریم و روایات اسلامی، تعیین دقیق ماه قمری به این دلیل مهم است که مناسبت‌های دینی نسبت مستقیمی با سبک زندگی مسلمانان دارد.

حجت الاسلام محمد ابرهیمی گفت: هر سال با نزدیک شدن به آغاز و پایان ماه مبارک رمضان، طیف وسیعی از افکار عمومی مردم به بحث استهلال ماه معطوف می‌شوند.

رئیس ستاد استهلال مبارکه گفت:هر سال یک کارگاه رویت ماه با توجه به حجم فعالیت ستاد  و استقبالی که از مباحث رویت ماه، نجوم و گاه شماری می شود، برگزار می کنیم.

وی افزود: امسال هم توانستیم در سطح استان اصفهان گردهمایی رویت ماه و گاه شماری را برگزار و از پژوهشگر خوب کشور دعوت کنیم.

حجت الاسلام ابرهیمی گفت: شهرستان مبارکه به دنبال تشکیل ستاد استهلال در دفتر مقام معظم رهبری، فعالیت های ستاد استهلال شهرستان را به صورت منظم در پایگاه های حوزه شهری شهرستان برگزار می کند.

انتهای پیام/