امام جمعه دیزیچه در گفت و گو با مبارکه نا:

امام جمعه شهر دیزیچه در گفت و گو با مبارکه نا با تشریح ابعاد شخصیتی امام خمینی (ره) تصریح کرد: امام خمینی (ره) عالم به دین و عبد محض خدا بود؛ این دو ویژگی برای امام برتری علمی آورد. کسی مثل او متخصص دین و خالص در عبادت خدا نداشتیم.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی  صانعی گفت: امام راحل به اسلام ناب همان که در سیره پیامبر بزرگوار اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) آمده است، تاکید می‌کردند و همچنین توجه به محرومین و حفظ یکپارچگی در میان ملت مورد تاکید امام خمینی (ره) بود.

وی با تاکید بر اینکه باید بدانیم که انقلاب و نظام جمهوری اسلامی و اعتباری که کشور ما در دنیا دارد از برکت وجود امام راحل عظیم‌الشأن است، افزود: امام امت حکومتی اسلامی تشکیل داد که منادی دین خدا و مکتب اهل بیت (ع) است و مقام معظم رهبری به عنوان جانشین صالح ایشان در همین مسیر گام بر می‌دارند.

امام جمعه دیزیچه با بیان اینکه اگر کسی در راه امام و مقام معظم رهبری نباشد در مسیر اصلی قرار ندارد، تصریح کرد: امروز پس از ۳۷ سال در سالروز گرامیداشت رحلت امام(ره)، دشمنان علی رغم همه اقداماتشان نتوانستند ملت را از امام جدا کنند.

وی با اشاره به اینکه امام یعنی نفی همه طاغوت ها،ا فزود: امام یعنی صراط مستقیم و همین امر سبب می شود تا دشمنان همه توان خود را بکار بگیرند تا ما را از مسیر صراط مستقیم جدا کنند که نتوانستند، البته برخی در کشور وجود دارند که راه را اشتباه می روند.

حجت الاسلام صانعی با تاکید بر لزوم هوشیاری و بصیرت، گفت: امروز باید هوشیار و بصیر باشیم و در سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) با راه ایشان تجدید میثاق کنیم که زیر بار ظلم نرفتن و ظلم نکردن مصداق بارز راه امام است.

وی افزود: زمانی که به وسیله جنگ و توطئه های گوناگون موفق به انجام این کار نشد، از طریق نفوذ در دستگاه های اجرایی و مدیران این هدف را دنبال می کند تا مسئولی در این حوزه بگوید تابو مذاکره با آمریکا شکست و این ضد خط امام است.

امام جمعه دیزیچه گفت: اینکه تفکر مدیر اجرایی این باشد که نمی توانیم در مقابل آمریکا بایستیم خواسته دشمن است، ما می توانیم چرا که بزرگترین قدرت دنیا هستیم و آمریکا را زیر پای خود له می کنیم و این توانایی را داریم.

وی افزود: افراد سست عنصر، وابسته به زر و زور و تزویر و شکم پرست نمی خواهند راه نورانی امام ادامه یابد و می خواهند ما را نیز جدا کنند و همه تلاش دشمن در این جنگ نرم جدایی ما از ارزش های امام و انقلاب است.

حجت الاسلام صانعی با بیان اینکه مداحان و افسران جنگ نرم نباید بگذارند راه امام فراموش شود، افزود: نفس مداح کمتر از واعظ نیست و باید با بصیرت خط امام را تشریح و تبلیغ کنند و باید طلحه و زبیر و شمر زمان را به مردم بشناسانند چراکه این افراد سد راه فی سبیل الله هستند.

امام جمعه دیزیچه گفت: چندین سال است تاکیدات رهبر بر این است که راه نفوذ آمریکا در کشور باید مسدود شود اما برخی می گویند اوباما متمدن است برای سازش تلاش می کنند تا عزت به دست آورند در حالی که هیچ عزتی با این کار ایجاد نمی شود.

وی با بیان اینکه بصیرت افزایی و ترویج گفتمان رهبری از وظایف مداحان محسوب می شود، افزود: صراط مستقیم راه امام و رهبری است و افرادی که در مقابل این راه می ایستند مشرکین هستند، البته تعدادشان اندک است اما بوق و کرناهای زیادی دارند.

حجت الاسلام صانعی با اشاره به اینکه دشمنان به دنبال ذلت ما هستند، گفت: پیشرفت را حسن تهرانی مقدم ها ایجاد کردند که ما را به قدرت اول خاورنیانه و ۴ قدرت اول دنیا تبدیل کردند .

وی با بیان اینکه امروز تنها اسم برجام وجود دارد و آمریکایی ها سنگ اندازی می کنند و مانع اجرا می شوند، افزود: به جای حمله به آمریکای عهدشکن به دوستان منتقد حمله می کنیم، در حالی که باید این بصیرت افزایی را در جامعه ایجاد کنیم.

امام جمعه دیزیچه با تاکید بر لزوم توجه به راه امام و ادامه راه ایشان بیان کرد: دستان آمریکا به خون مسلمانان و مستضعفین جهان آلوده است و امروز به جنگ اسلام ناب آمده اند، امروز اگر خط مقدم در سوریه نباشد باید در خیابان ها می جنگیدیم و امنیت کنونی نتیجه رشادت آنهاست.

وی با بیان اینکه سرکشان در مقابل امام زمان (عج) هم می ایستند، گفت: برای تمرین یاوری امام زمان باید تمرین یاری مقام معظم رهبری که نایب ایشان هستند را کنیم تا پرچم را به دست بگیرند و عدالت را گسترش دهند.

حجت الاسلام صانعی گفت: برای ترویج گفتمان رهبری همه مسئولیت داریم چراکه دشمن در فضای مجازی و حقیقی اقدامات زیادی انجام می دهد و تلاش می کند در جوانان نفوذ کند.

انتهای پیام/