سرپرست تعمیرات واحد گندله سازی فولاد مبارکه گفت: با انجام اقدامات اصلاحی بر روی متعلقات بیرونی شافت میکسرهای اولیه واحد گندله سازی( 05×11,12 ) علاوه بر صرفه جویی 15 میلیارد ریالی شرایط افزایش عمر مفید این شافت از سه ماه به بیش از 5 سال فراهم شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، اصغر هادی عابدینی گفت: به دنبال انجام این عمل مبتکرانه از سال 1389 تاکنون شافت این میکسرها بدون هیچ گونه مشکلی و با بهترین عملکرد درحال کار بوده و بدلیل کاهش توقفات اضطراری واستفاده بیشتر از سنگ آهن زبره و کاهش حجم تعمیرات این تجهیز،حدود 15میلیارد ریال صرفه جویی اقتصادی برای فولاد مبارکه در بر داشته است.
سیامک الماسی فورمن تعمیرات واحد گندله سازی فولاد مبارکه نیز با اشاره به چگونگی اجرای این بهینه سازی گفت : در طراحی اولیه این شافت در اثر ورود ریز دانه های سنگ آهن پس از حدود سه ماه کارکرد دچار سایش، ارتعاش، شکستگی و در نتیجه خط تولید با توقف همراه بود.
الماسی گفت: برای حل این مشکلات، ابتدا یک پوشش سرامیکی برروی بوش اسلیو مربوطه قرار داده شد تا سطح آن نسبت به سایش مقاوم شود و در ادامه با تعبیه سیستم آبرسانی مدار بسته در اطراف بوش اسلیو و شافت، شرایطی فراهم شد تا از ورود ریزدانه سنگ آهن از داخل میکسر به محل پکینگ ها ی شافت جلوگیری به عمل آمده و ازسایش شافت جلوگیری شود.
وی با اشاره به مزایای اجرای این طرح گفت : انجام این اقدامات، کاهش مصرف قطعات یدکی،کاهش ضایعات ناشی از ریزش مواد وکاهش آلودگی را به همراه داشت.
فورمن تعمیرات واحد گندله سازی فولاد مبارکه گفت:این تجهیز تاکنون با عملکرد مناسب در حال کار است و پیش بینی می شود این روند همچنان ادامه پیدا کند.
شرکت فولاد مبارکه با داشتن حدود 12 میلیون تُن ظرفیت آهن اسفنجی بزرگترین تولیدکننده آهن اسفنجی در جهان محسوب می شود.

انتهای پیام/