نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی گفت : عشق و ارادت خالصانه به اباعبدالله الحسین (ع) سند افتخار مردم این سرزمین است.

به گزارش ایرنا،ˈ علی ایرانپورˈ روز پنجشنبه در همایش روحانیون ،مسوولان و هیئات مذهبی با اشاره به تعدد هیات های مذهبی در مبارکه افزود: همه ساله ایام عزاداری امام حسین (ع) در این شهرستان به بهترین نحو انجام می شود و اگر نگوییم این مراسم در کشور بی نظیر است ،بدون شک کم نظیر است.

ایرانپور اظهار کرد: نباید برگزاری این مراسم مختص 10 روز محرم شود.

معاون سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان نیز در این مراسم گفت: موضوع ولایت باید بیش از پیش توسط روحانیون و هیات ها برای مردم تبیین شود.

حجت الاسلام ˈحسن باباییˈ افزود: باید در ایام محرم و سخنرانی ها مساله ولایت فقیه ،نقش و جایگاه آن بدرستی تبیین شود.

وی با بیان اینکه سبک زندگی ما باید عاشورایی و حسینی باشد گفت: مردم زمان امام حسین (ع) در تبیین غدیر مانده بودند و معنی واقعی دین ،عدالت و آزادی را درک نکردند و همین مسائل حوادث تلخ عاشورا را رقم زد.

حجت الاسلام بابایی تاکید کرد:در همه هیات های مذهبی باید یک روحانی وجود داشته باشد.

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان مبارکه نیز با بیان اینکه در سالهای گذشته هیچ مورد قمه زنی در این شهرستان گزارش نشده است گفت : همه ما وظیفه داریم از اباعبدالله (ع) درس بگیریم و ارزشهای دینی را رعایت کنیم.

سرهنگ کیان ارثی افزود: رسانه های غربی سوء استفاده های بسیاری از این اقدام می کنند و این اقدام اسلام ستیزی ،دین گریزی و ایران هراسی را بهمراه دارد.

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان مبارکه همچنین اظهار کرد: عزاداران اباعبدالله الحسین (ع) باید سعی کنند نظم و امنیت مراسم را خودشان برقرار کنند و خودشان پلیس خود باشند.